Packaging Material Inventory Management as a Tool Increasing the Level of Customers Services in the the B2B Market

Show simple item record

dc.contributor.author Vlčková, Vladimíra cze
dc.contributor.author Kubíčková, Ludmila cze
dc.contributor.author Machač, Otakar cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:41:07Z
dc.date.available 2018-02-27T02:41:07Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-80-87294-80-2 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69813
dc.description.abstract In the current highly competitive environment, it is more and more difficult for companies to differentiate physical products. This is why in the last decades companies have been reacting to the growing competition by offering additional services and customized solutions. Services play an important role in creation and maintenance not only of customer satisfaction, but also of customer loyalty, and they are becoming one of the deciding areas of acquiring competitive advantages. An important role is played by services connected with delivery. Their basic components are reliability and completeness of deliveries, and adequately short delivery times. It is also necessary to take account of competitive prices. To meet these requirements, it is essential to cooperate across the entire supply chain, especially in the area of sharing information about customer requirements. However, if any of the entities is not willing to share information, suppliers cover the requirements of their customers using their inventory. This paper deals with the problem of pallet inventory management as a part of transport packaging for a pulp and paper company with respect to fulfilment of customer requirements concerning supplier services and more even utilization of production capacities. The paper presents the outcomes of the performed analysis of the current management of orders and pallet deliveries, and a proposal of a new method of their management through optimization of their inventory management. The outcomes were achieved through directed research, the method of directed interviewing, statistical data analysis, and a modified ABC method for differentiated inventory management. eng
dc.format p. 358-363 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher TANGER, spol. s r.o. eng
dc.relation.ispartof CLC 2017 Carpathian logistics congres : proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity eng
dc.subject inventory management eng
dc.subject modified ABC method, packaging material eng
dc.subject pallets eng
dc.subject customer service eng
dc.subject pulp and paper company eng
dc.subject řízení zásob cze
dc.subject modifikovaná ABC metoda cze
dc.subject obalový materiál cze
dc.subject palety cze
dc.subject služby zákazníkům cze
dc.subject podnik papírenského průmyslu cze
dc.title Packaging Material Inventory Management as a Tool Increasing the Level of Customers Services in the the B2B Market eng
dc.title.alternative Řízení zásob obalového materiálu jako nástroj zvyšování úrovně služeb zákazníkům podniku papírenského průmyslu cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated V současném silném konkurenčním prostředí je pro výrobní společnosti stále obtížnější diferencovat fyzické výrobky. Produkt nelze charakterizovat pouze podle objektivních vlastností či kvality měřené technicko-konstrukčními a fyzikálně-chemickými hledisky, ale způsobem výkonu. V posledních desetiletích tak podniky reagují na rostoucí konkurenci nabídkou dodatečných služeb a zákaznických řešení. Služby zákazníkům tak hrají významnou úlohu při vytváření a udržování nejen spokojenosti, ale zejména loajality zákazníků a stávají se jednou z rozhodujících oblastí získání konkurenčních výhod. Důležitou úlohu přitom sehrávají služby spojené s dodávkou. Těžiště konkurenceschopnosti se přesouvá z výrobků samotných na dodavatelské schopnosti vytvářené celým supply chain. Základními složkami těchto služeb jsou spolehlivost a úplnost dodávek a přiměřeně krátké dodací lhůty. Přitom však musí být brány v potaz také konkurence schopné ceny. Ke splnění těchto požadavků je nutná spolupráce v celém suply chain zejména v oblasti sdílení relevantních, přesných a správných informací o požadavcích zákazníků. Pokud však není ochota ke sdílení informací některého z článků, zabezpečují dodavatelé požadavky svých zákazníků zásobami. V článku je řešen problém řízení zásob palet, jako součásti přepravního obalu, pro podnik papírenského průmyslu, a to s ohledem na plnění požadavků zákazníků na dodavatelské služby a snížení nákladů spojené s rovnoměrnějším využitím výrobních kapacit. Jsou zde uvedeny výsledky provedené analýzy současného řízení objednávek a dodávek palet a návrh na nový způsob jejich řízení prostřednictvím optimalizace řízení jejich zásob. Přitom byla použita cílená rešerše, metoda osobního dotazování, analýza dat a modifikovaná metoda ABC pro diferencované řízení zásob. cze
dc.event Carpathian logistics congress CLC 2017 (28.06.2017 - 30.06.2017, Liptovský Ján) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.project.ID SGS_2017_002/Metody a postupy environmentálního inženýrství a hodnotového managementu eng
dc.identifier.obd 39879176 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account