Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Štampach, Ivan
dc.contributor.author Černá, Zuzana
dc.date.accessioned 2018-01-15T08:39:09Z
dc.date.available 2018-01-15T08:39:09Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier Univerzitní knihovna (archiv). Práce není přístupná. cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69717
dc.description.abstract První část práce se zabývá obecným uvedením do problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském kontextu. Reflektovány jsou dosavadní diskuse, současné modely vztahu náboženství a vzdělávání ve vybraných evropských státech i praktické přístupy. Druhá část textu se soustředí na situaci v České republice. Vedle představených kurikulárních dokumentů jsou analyzovány vybrané středoškolské učebnice. Analýza sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí. cze
dc.format 188 s.
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights práce není přístupná cze
dc.subject náboženství cze
dc.subject vzdělávání cze
dc.subject světová náboženství cze
dc.subject učební texty cze
dc.subject střední škola cze
dc.subject religionistika cze
dc.subject religion en
dc.subject education en
dc.subject world religions en
dc.subject secondary level of education en
dc.subject religious studies en
dc.title Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů cze
dc.title.alternative Reflection on Religion in Education, with Emphasis on the Analysis of Czech Textbooks for Secondary Level en
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Hoffmann, Henryk
dc.contributor.referee Václavík, David
dc.description.abstract-translated The first part of the thesis deals with the general introduction into the problems of the relationship between religion and education in the European context. The actual discussions in the field are reflected, as well as the present models of the mutual relation between religion and education in chosen European countries, and practical approaches. The second part of the text focuses on the situation in the Czech Republic. Besides the curriculum documents introduced, chosen schoolbooks for secondary level of education are analyzed. The analysis observes the ways the authors of schoolbooks work with the phenomenon of religion, the role they ascribe to it in the historical development, and the role religion plays in the interpretation of actual events. en
dc.description.department Filozofická fakulta cze
dc.thesis.degree-discipline Religionistika cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Filozofická fakulta cze
dc.identifier.signature D31743
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet