dc.contributor.advisor |
Kleprlík, Michal |
|
dc.contributor.author |
Hlaváček, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-19T08:23:43Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T08:23:43Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-06-30 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69305 |
|
dc.description.abstract |
This Bachelor Thesis is focused on the problematics and analysis of three plays by Martin McDonagh, which together form so the called Leenane trilogy. It is The Beauty Queen of Leenane, A skull in Connemara and The Lonesome West. The first theoretical part introduces British drama with focus on the transformation and evolution of Irish drama in the second half of the 20th century with subsequent brief placement and introduction of the author. Last theoretical part presents a popular theatre of the 1990's wave called In-Yer-Face, because it is often connected with the analyzed trilogy. The practical part of this thesis is focused on own analysis of the Leenane trilogy, paying attention to the way the author depicts the life in a typical Irish community, with consideration of the environment and time in which the plays take place. The whole thesis is then finished by a short chapter covering an analysis of a life-performance of the last part of the Leenane trilogy and a short summary of the findings. |
eng |
dc.format |
46 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
McDonagh |
cze |
dc.subject |
irské drama |
cze |
dc.subject |
leenanská trilogie |
cze |
dc.subject |
Kráska z Leenane |
cze |
dc.subject |
Lebka z Connemary |
cze |
dc.subject |
Osiřelý Západ |
cze |
dc.subject |
In-Yer-Face divadlo |
cze |
dc.subject |
irská literatura 20. století |
cze |
dc.subject |
McDonagh |
eng |
dc.subject |
Irish Drama |
eng |
dc.subject |
Leenane Trilogy |
eng |
dc.subject |
The Beauty Queen of Leenane |
eng |
dc.subject |
A Skull in Connemara |
eng |
dc.subject |
The Lonesome West |
eng |
dc.subject |
In-Yer-Face Theatre |
eng |
dc.subject |
Irish literature of the 20th century |
eng |
dc.title |
The Depiction of Irish Community in The Leenane Trilogy by Martin McDonagh |
eng |
dc.title.alternative |
Zobrazení Irské komunity v Leenanské trilogii Martina McDonagha |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Roebuck, Olga |
|
dc.date.accepted |
2017-08-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku a analýzu tří her autora Martina McDonagha, které spolu tvoří tzv. Leenanskou trilogii. Jedná se konkrétně o Krásku z Leenane, Lebku z Connemary a Osiřelý západ. V teoretické části práce je uvedena McDonaghova tvorba do literárně-historického kontextu irského dramatu z druhé poloviny dvacátého století. Dále jsou stručně představeny počátky autorovy tvorby ve srovnání s jeho současníky, irskými dramatiky. Jedna z kapitol se i druhu divadla zvanému In-Yer-Face, který je s analyzovanou trilogií často spojován. V praktické části se autor soustředí na vlastní analýzu Leenanské trilogie, věnujíc mimo jiné pozornost způsobu, jakým autor zobrazuje život v irské komunitě s ohledem na prostředí, v němž hry probíhají, a neurčitost času, která je v díle dobře viditelná. Práci zakončuje kapitola, v níž je srovnáno dramatické zpracování s literární předlohou posledního dílu Leenanské trilogie, a následuje shrnutí zjištěných poznatků. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro odbornou praxi |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D36745 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cze |
dc.identifier.stag |
33907 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |