dc.contributor.advisor |
Sychrová, Adriana |
|
dc.contributor.author |
Kuráková, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-19T08:21:33Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T08:21:33Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-06-29 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69170 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá významem pěstounské rodiny z pohledu jedinců, kteří v dlouhodobé pěstounské péči vyrůstali. Teoretická část práce se zabývá systémem náhradní rodinné péče a vývojem pěstounské péče v České republice. Dále se věnuje již dospělému jedinci, který prošel pěstounskou péčí. Práce stojí na teoretických východiscích, jakými jsou teorie uspokojování potřeb a teorie psychosociálního vývoje osobnosti.
Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum. Za pomoci polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje, jakým způsobem hodnotí dotazované osoby své dětství a dospívání v pěstounské rodině a jak hodnotí význam pěstounské rodiny pro svůj současný život. |
cze |
dc.format |
112 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
náhradní rodinná výchova |
cze |
dc.subject |
pěstounská péče |
cze |
dc.subject |
rodina |
cze |
dc.subject |
dospělí vychovaní v dlouhodobé pěstounské péči |
cze |
dc.subject |
význam pěstounské rodiny |
cze |
dc.subject |
substitute family education |
eng |
dc.subject |
family |
eng |
dc.subject |
adults brought up in long-term foster care |
eng |
dc.subject |
signifikance of foster family |
eng |
dc.subject |
foster care |
eng |
dc.title |
Pěstounská péče pohledem zpět - případové studie osob, které vyrostly v pěstounské péči |
cze |
dc.title.alternative |
Foster Care with Hindsight - Case Studies of Persons Brought up in Foster Care |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Škoviera, Albín |
|
dc.date.accepted |
2017-08-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis solved the importance of the foster families from the perspective of individuals who are growing in the foster care. The theoretical part of the thesis analysed the system of the substitute family education and development of the foster care in the Czech Republic. Moreover, the thesis solved the situation with adults who grew in the foster care. The thesis is based on the theories specifically on theory of satisfying of needs and Erikson´s psychosocial theory of personality development.
The empirical part of this thesis include the qualitative research. It is evaluated by using the semi-structured interview how the questioned persons value the childhood and adolescence in the foster family and how they value the significance of the foster family for their current life. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D36781 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.description.defence |
Studentka seznámila komisi s cílem a obsahem závěrečné práce. Zodpověděla otázky z protokolů a zapojila se do odborné diskuse o dané problematice. |
cze |
dc.identifier.stag |
32676 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |