Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Židek, Tomáš |
|
dc.contributor.author |
Scholzová, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-19T08:20:53Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T08:20:53Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-06-30 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69127 |
|
dc.description.abstract |
Předkládaná práce se ve své stěžejní části zabývá dějinami východočeského regionu, což v dnešní době zahrnuje kraj královéhradecký a pardubický. Jelikož si tato práce klade za cíl zodpovědět otázku, do jaké míry je východočeská hudební kultura v období renesance srovnatelná s evropským vývojem v tomto období a jaký byl přínos východočeské hudební renesance do světového kulturního dědictví, dotkne se předkládaná práce nutně i dalších souvisejících oblastí.
Bude zmíněna renesance evropská, vznik renesanční hudby, průběh renesance v českých zemích a následný hudební vývoj. I přesto, že se práce tematicky řadí k dějinám umění a hudební historii, bude se jen letmo dotýkat historických podrobností i například odborných hudebních termínů, ty budou užity jen v rozboru konkrétních děl. Práce má ambice postihnout především souvislosti rozmanitých dějů a vlivů, které ve výsledku utvářely podobu české renesanční hudby východních Čech, půjde tedy o prolnutí historie s hudebním uměním.
Důraz bude kladen především na kulturní dějiny a v kontextu s tím na mikrohistorii, jelikož kulturní dějiny srovnávají a popisují všechny země anebo nějaký konkrétní celek, zatímco mikrohistorie se zabývá jen jedinou oblastí, regionem v tomto případě právě východními Čechami. Pro porovnání celku, tj. Evropy, a východních Čech v oblasti hudby bude postupováno od obecnějších charakteristik až k podrobné komparaci dvou děl, jednoho z Evropy a druhého z východních Čech. |
cze |
dc.format |
81 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
renesance |
cze |
dc.subject |
historie |
cze |
dc.subject |
reformace |
cze |
dc.subject |
hudba |
cze |
dc.subject |
umění |
cze |
dc.subject |
kapela |
cze |
dc.subject |
Harant, Kryštof z Polžic a Bezdružic |
cze |
dc.subject |
Jistebnický, Pavel Spongopaeus |
cze |
dc.subject |
Rychnovský, Jiří |
cze |
dc.subject |
Turnovský, Jan Trojan |
cze |
dc.subject |
husitství |
cze |
dc.subject |
Pardubice |
cze |
dc.subject |
Chrudim |
cze |
dc.subject |
Litomyšl |
cze |
dc.subject |
Hradec Králové |
cze |
dc.subject |
literátská bratrstva |
cze |
dc.subject |
chrámy |
cze |
dc.subject |
graduály |
cze |
dc.subject |
mše |
cze |
dc.subject |
parodické mše |
cze |
dc.subject |
moteta |
cze |
dc.subject |
rorátní zpěvy |
cze |
dc.subject |
renaissance |
eng |
dc.subject |
history |
eng |
dc.subject |
reformation |
eng |
dc.subject |
music |
eng |
dc.subject |
art |
eng |
dc.subject |
ensembles |
eng |
dc.subject |
Harant, Kryštof z Polžic a Bezdružic |
eng |
dc.subject |
Jistebnický, Pavel Spongopaeus |
eng |
dc.subject |
Rychnovský, Jiří |
eng |
dc.subject |
Turnovský, Jan Trojan |
eng |
dc.subject |
hussite movement |
eng |
dc.subject |
Pardubice |
eng |
dc.subject |
Chrudim |
eng |
dc.subject |
Litomyšl |
eng |
dc.subject |
Hradec Králové |
eng |
dc.subject |
literátská bratrstva |
eng |
dc.subject |
church |
eng |
dc.subject |
gregorian |
eng |
dc.subject |
chant books |
eng |
dc.subject |
mass |
eng |
dc.subject |
parody mass |
eng |
dc.subject |
motets |
eng |
dc.subject |
rorate coeli |
eng |
dc.title |
Renesanční hudba ve východních Čechách |
cze |
dc.title.alternative |
Renaissance Music in East Bohemia |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Marek, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2017-08-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis explores primarily the history of the East Bohemian region, which at present consists of the Pardubice and Hradec Králové regions. Other fields will be briefly mentioned as well, as the key question of this thesis is to what degree the East Bohemian music environment is comparable to European Renaissance music, and in what ways East Bohemian Renaissance music enriched the cultural heritage on the global scale.
Among the topics I will touch upon is European Renaissance, the origins of Renaissance music, the history of Renaissance music in the Czech Lands, and its subsequent development. Details and specific terms from the fields of history and music terminology will only be discussed and explained when essential (analyses of individual works). The main focus of this thesis is rather to point out how the individual events and influences combined to shape East Bohemian Renaissance music, and to provide a synthesis of sorts between the music and its historical background.
The micro-history of East Bohemia is one of the key points of this thesis, as is the general characteristics and comparison of European and East Bohemian Renaissance music. Lastly, to illustrate the points made, a detailed comparison of two works, one East Bohemian and one European, will be presented. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Kulturní dějiny |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D36918 |
|
dc.thesis.degree-program |
Historické vědy |
cze |
dc.description.defence |
1. Představa práce autorkou. 2. Seznámení s posudky. 3. Rozprava: literatura k dějinám renesance, řád zlatého rouna a Orlando di Zasso?, specifika východočeské hudební kultury 16. a 17. století. |
cze |
dc.identifier.stag |
29871 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|