dc.contributor.author |
Graja, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Mojžíš, Vlastislav
|
|
dc.date.accessioned |
2017-06-15T08:33:02Z |
|
dc.date.available |
2017-06-15T08:33:02Z |
|
dc.date.issued |
1996 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/68001 |
|
dc.description.abstract |
Jsou vzájemně porovnávány v podstatě dva druhy dopravy: silniční doprava
a kombinovaná doprava silnice/železnice v několika dalších variantách. Byla uplatněna
hlediska: spotřeby energie (elektrická energie - pohonných hmot), ovlivňování životního
prostředí (zejména hluk a emise způsobené dopravní činností), bezpečnost dopravy
(četnost a důsledky dopravních nehod). Energetická náročnost (spotřeba primární energie)
činí v případě kombinované dopravy silnice/železnice pouze 75 % oproti přímé silniční
přepravě u vnitrostátní přepravy a dokonce jen 66 % u mezistátní přepravy. Hlavním
přínosem je ale demonstrovaný komplexní přístup k porovnáváni energetické náročnosti
různých přepravních systémů. Kombinovaná doprava silnice/železnice též méně negativně
ovlivňuje životní prostředí a je o mnoho bezpečnější. |
cze |
dc.format |
p. 185-200 |
|
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 2 (1996) |
|
dc.rights |
open access |
|
dc.title |
Kombinovaná doprava silnice/železnice: Energetická náročnost, dopravní bezpečnost a životní prostředí |
cze |
dc.title.alternative |
Combined road/railway conveyance: Pover demands, safety of traffic and living environment |
eng |
dc.title.alternative |
Kombinierter Verkehr Strasse/Eisenbahn: Energetikaufwendigkeit, Transportsicherheit und Umwelt |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Two types of transportation are mutually compared: road transport and combined
road/railway transport in several further variants. The main aspects applied in the paper are:
power consumption ( electrical energy - fuels), influencing the living environment (especially
the traffic noise and emissions due to traffic), safety of traffic (rate and consequences of
traffic accidents). Power demands (consumption of primary energy) amount in the case of
combined road/railway transport only to 75% in comparison with road transport for domestic
conveyance and even only 66% for interstate conveyance. The main acquisition is certainly
demonstration of complex approach to collation of power demands for different systems of
conveyance. Combined road/railway transport is also less negatively affecting the living
environment and from safety point of view is much more favourable, too. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
lm Grunde werden zwei Arten des Transports vergleicht: der Strassenverkehr und
der kombinierte Verkehr Strasse/Eisenbahn in einigen weiteren Varianten. Als
Schwerpunkte wurden gewält: der Energieverbrauch (elektrische Energie - Kraftstoff), das
Beeinflussen der Umwelt (besonders durch Lärm und Emission mit der Transportaktivität
verursachtet), Verkehrssicherheit (Häufigkeit und Transportunfallauswirkungen). Die Energetikaufwendigkeit (Aufwand der primäre Energie) beträgt im Fall des kombinierten
Verkehrs Strasse/Eisenbahn allein 75 % gegenüber durgehenden Strassentransport
innerhalb des Staates und notabene nur 66 % am zwischenstaatlichen Transport. Das
Hauptergebnis ist aber der demonstrierte komplexe Eingang zum Vergleich der
Energetikaufwendigkeit unterschiedlicher Transportsysteme. Der Kombinierte Verkehr
Strasse/Eisenbahn beeinflusst auch weniger negativ die Umwelt und ist weithin sicherer. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|