dc.contributor.author |
Lata, Michael
|
|
dc.date.accessioned |
2017-06-13T12:16:04Z |
|
dc.date.available |
2017-06-13T12:16:04Z |
|
dc.date.issued |
1996 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67995 |
|
dc.description.abstract |
Příspěvek se týká problematiky rejdovných dvojkolí. V teoretické části je popsána
metodika počítačového modelování jízdy vozidla, aplikace a prezentace výsledků.
V experimentální části je popsáno měření relativních pohybů ložiskových skříní při jízdě
obloukem, zpracování naměřených dat a prezentace výsledků. Experimentální výsledky
jsou vzájemně porovnány s výsledky počítačových simulací a jsou vysloveny závěry. |
cze |
dc.format |
p. 123-134 |
|
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 2 (1996) |
|
dc.rights |
open access |
|
dc.title |
Ověření funkčnosti speciálního pákového mechanismu umožňujícího radiální stavění dvojkolí v oblouku koleje |
cze |
dc.title.alternative |
The verification of function of the special lever mechanism that enable the radial steering of wheel set on the curve |
eng |
dc.title.alternative |
Die Funktionele Nachprüfung des specialen Hebelsmechanismus, der den Lenkachseprinzip beim Gleisbogenlauf ermöglicht |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The paper relates to problem of steering wheel sets. The methodology of computer
simulating of driving vehicle, the application and presentation of results are described in the
theoretical part. The description of measuring relative movements of axle-box cases running
at curve, treatment of measured data and presentation of results are in the experimental
part. The experimental results are compared with results of computer simulations
and conclusions are pronounced. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Der Beitrag behandelt die Problematik des Radsatzes mit dem Lenkachseprinzip.
lm theoretischen Teil wird die Methodik der Computermodellierung des Fahrzeuglaufes, die
Applikationen und die Ergebnispresäntierung beschrieben. lm experimentellen Teil wird das
Messen der relativen Bewegungen der Achslagerungen beim Gleisbogenlauf,
die Verarbeitungen der abgemessenen Daten und die Ergebnispresäntierung beschrieben.
Die experimentellen Ergebnisse werden mit den Ergebnissen der Computersimulationen
gegenseitig verglichen und die Schlussergebnisse ausgesprochen. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|