dc.contributor.author |
Marcin, Marián
|
|
dc.date.accessioned |
2017-06-08T11:59:26Z |
|
dc.date.available |
2017-06-08T11:59:26Z |
|
dc.date.issued |
1996 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67990 |
|
dc.description.abstract |
Uplatnění netradičních prvků konstrukčního a geometrického uspořádání koleje
na modernizovaných tratích, za které považujeme např. přechodnici a vzestupnici podle
Blosse a větší hodnotu nedostatku převýšení v obloucích, zlepšují podmínky pro zvyšování
rychlosti v moderním dopravním železničním spojení. |
cze |
dc.format |
p. 63-70 |
|
dc.language.iso |
slo |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 2 (1996) |
|
dc.rights |
open access |
|
dc.title |
Netradičné prvky konštrukčného a geometrického usporiadania kol'aje na modernizovaných tratiach |
slo |
dc.title.alternative |
Untraditional elements of constructional and geometrical configuration of the rail on the modernized tracks |
eng |
dc.title.alternative |
Die Untraditionellen Elemente der konstruktiven und geometrischen Gestaltung der Gleise auf den modernisierten Strecken |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The application of modern units of constructional and geometrical configuration
of the rail on the modernized railways, considering for example a transition curve
and superelevation ramp by Bloss and higher value of deficiency of superelevation
in curves, improves conditions for increasing the speed in modern railway transport. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Die Verwendung von, für die zum Beispiel die Bloss-Übergangskurve
und Überhöhunqsrampe und den grösseren Wert der Mangel an Kurvenüberhohung
angesehen werden, verbessert die Bedingungen für eine Geschwindigkeitserhöhung
in der modernen Schienen-Verkehrsverbindung. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|