dc.contributor.author |
Peltrám, Antonín
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-30T12:25:23Z |
|
dc.date.available |
2017-05-30T12:25:23Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7194-130-1 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67967 |
|
dc.description.abstract |
The key priority of the European transport policy (as all other policies) is only sustainable
mobility and its development. The most important solution is internalising the externalities to set
right prices on transport services on one hand and to assure access to the general service in
public interests in transport for everybody on the other hand. There is a short description of the
basic steps in this way. |
eng |
dc.format |
p. 241-246 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997) |
|
dc.title |
Outlined pragmatic approach to the harmonisation and internalisation of externalities after Helsinki paneuropean transport conference |
eng |
dc.title.alternative |
Možné pragmatické pojetí harmonizace a internalizace externalit na Helsinké panevropské dopravní konferenci |
cze |
dc.title.alternative |
Vorschlag zur Harmonisürung und Internalisierung von External Kosten nach der Paneuropäischen Verkehrs Konferenz in Helsinki |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Základním problémem evropské dopravní politiky (a i všech ostatních sektorových politik) je
jen trvale udržitelná mobilita a její vývoj. Nejdůležitějším řešením je internalizace externalit pro
stanovení správných cen dopravních služeb na jedné straně a na druhé straně zajištění přístupu
k obecným službám ve veřejném zájmu. V stati se stručně popisují v tomto směru základní kroky. |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Ein Grundproblem der Europäischen Verkehrspolitik (und auch allen anderen Politik) ist nur
die zulässige Mobilität and ihre Entwicklung. Das wichstigste Problem ist die Internalisierung von
Externalitäten für reale Preise von Verkehrsdienste und ein allgemeiner Zugang zu den
gemeinsamen Dienste in öffentlicher Interesse im Verkehr für alle. In dem Artikel ist eine kurze
Beschreibung von Grungschritte zu dieser Zielsetzung. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |