Outlined pragmatic approach to the harmonisation and internalisation of externalities after Helsinki paneuropean transport conference

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Peltrám, Antonín
dc.date.accessioned 2017-05-30T12:25:23Z
dc.date.available 2017-05-30T12:25:23Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.isbn 80-7194-130-1
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67967
dc.description.abstract The key priority of the European transport policy (as all other policies) is only sustainable mobility and its development. The most important solution is internalising the externalities to set right prices on transport services on one hand and to assure access to the general service in public interests in transport for everybody on the other hand. There is a short description of the basic steps in this way. eng
dc.format p. 241-246 eng
dc.language.iso eng cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997)
dc.title Outlined pragmatic approach to the harmonisation and internalisation of externalities after Helsinki paneuropean transport conference eng
dc.title.alternative Možné pragmatické pojetí harmonizace a internalizace externalit na Helsinké panevropské dopravní konferenci cze
dc.title.alternative Vorschlag zur Harmonisürung und Internalisierung von External Kosten nach der Paneuropäischen Verkehrs Konferenz in Helsinki ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated Základním problémem evropské dopravní politiky (a i všech ostatních sektorových politik) je jen trvale udržitelná mobilita a její vývoj. Nejdůležitějším řešením je internalizace externalit pro stanovení správných cen dopravních služeb na jedné straně a na druhé straně zajištění přístupu k obecným službám ve veřejném zájmu. V stati se stručně popisují v tomto směru základní kroky. cze
dc.description.abstract-translated Ein Grundproblem der Europäischen Verkehrspolitik (und auch allen anderen Politik) ist nur die zulässige Mobilität and ihre Entwicklung. Das wichstigste Problem ist die Internalisierung von Externalitäten für reale Preise von Verkehrsdienste und ein allgemeiner Zugang zu den gemeinsamen Dienste in öffentlicher Interesse im Verkehr für alle. In dem Artikel ist eine kurze Beschreibung von Grungschritte zu dieser Zielsetzung. ger
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet