Digitální knihovnaUPCE
 

Taktová doprava

ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

1998

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Na zkušenostech Německa lze souhrnně konstatovat, že taktová doprava působí pozitivně na image dráhy a také na vývoj počtu cestujících. Zvláště je třeba všimnout si dvou zásad. Za prvé dosáhnout obsluhy stanic aspoň jednou za hodinu. Lepší je půlhodinová obsluha, neboť vedle větší atraktivity se lépe naplňuje systematika integrálního taktového jízdního řádu a proto je třeba méně investic do oblasti dopravní cesty. Také se už nemusí čekat na přípoje. Proti tomu ovšem stojí potřeba větších investic na vozidla a větší personální náklady. Kromě toho je třeba vyvarovat se prodloužení cestovních dob, které vzniká zajišťováním přípojů. Neboť velký počet přímých cestujících (ve frankfurtském dopravním sdružení 70% cestujících) by prodloužení cestovních dob neakceptoval a odváděl by k používání osobních automobilů.

Rozsah stran

p. 181-190

ISSN

1211-6610

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Název akce

ISBN

80-7194-130-1

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced