dc.contributor.author |
Oppolzer, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-25T08:29:33Z |
|
dc.date.available |
2017-05-25T08:29:33Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7194-130-1 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67954 |
|
dc.description.abstract |
Příspěvek se týká řešení problematiky spolupráce brzdových systémů železničních vozidel
pomocí počítačové simulace. Obsahuje popis simulačního modelu a definici matematických vztahů
pro výpočet parametrů brzdění. Dále je popsána vzájemná spolupráce elektrodynamické a zdržové
brzdy. Výsledky této spolupráce jsou zobrazeny na obr. 2 - 5 a zhodnoceny. |
cze |
dc.format |
p. 123-135 |
eng |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997) |
|
dc.title |
Spolupráce brzdových systémů železničních vozidel |
cze |
dc.title.alternative |
The cooperation of railway vehicle's brake systems |
eng |
dc.title.alternative |
Die Mitarbeit der Bremssysteme für Schinenfahrzeuge |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The aim of this paper is the solution of the cooperation of railway vehicle's brake systems
with the help of the computer simulation. This one includes description of the simulation's model
and definition of the mathematical formula for analysis of the brake parameters. Next part solves
the cooperation of the electrodynamic brake and the air brake. Results of this cooperation are
represented on the fig. 2 - 5 and rated in the last part of the article. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Der Beitrag behandelt die Lösungsproblematik der Mitarbeit der Bremssysteme für
Schienenfahrzeuge mittels einer Computersimulation. Er beinhaltet die Beschreibung
des Simulationmodells und die Definition der mathematischen Beziehungen für Berechnung des
Bremsparametres. Ferner ist die gegenseitige Mitarbeit der generatorischen Bremse und
der Klotzbremse beschrieben. Die Ergebnisse dieser Mitarbeit sind in Bild 2 - 5 darstellt und
bewertet. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |