dc.contributor.author |
Culek st., Bohumil
|
|
dc.contributor.author |
Culek ml., Bohumil
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-23T12:38:10Z |
|
dc.date.available |
2017-05-23T12:38:10Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7194-130-1 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67951 |
|
dc.description.abstract |
V příspěvku je naznačen způsob použití programového systému :ITFC (Iterative Transfer
Function Compensation) k simulaci provozního namáhání konstrukce železničního vozidla. Dále je
zde uveden postup transformace nestacionárního procesu namáhání konstrukce vozidla na proces
stacionární. |
cze |
dc.format |
p. 89-103 |
eng |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997) |
|
dc.title |
Simulace provozního namáhání konstrukcí železničních vozidel |
cze |
dc.title.alternative |
Simulation of working stress on construction of railway trucks |
eng |
dc.title.alternative |
Simulation der Betriebsbeanspruchung der Kontruction von Eisenbahnfahrzeugen |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
In this paper is outlined method applikation of program equipement ITFC (Iterative Transfer
Function Compensation) to simulation of working stress on railway trucks. Further is here
introduced advance of transformation of the non-stationary process of the trucks in to stationary
process. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
lm Beitrag wird das Verfahren des Benutzung des Programsystems ITFC (Iterative Transfer
Function Compensation) zur Simulation der Betriebsbeanspruchung der Konstruktion von
Eisenbahnfahrzeuges angezeigt. Weiter ist hier ein Fortgang der Transformation der
nonstationeren Beanspruchungsprozess der Fahrzeugskonstruktion in den stationeren Prozess
eingeführt. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |