dc.contributor.author |
Onat, Altan
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-15T09:40:10Z |
|
dc.date.available |
2017-05-15T09:40:10Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-01-12 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67889 |
|
dc.description.abstract |
V této disertacní práci je predstaveno využití metod filtrace založených na modelu pro
dvojkolí kolejových vozidel. Tato práce zejména prezentuje aplikaci inovativní metody
odhadu paramteru na základe dynamické odezvy obvyklého dvojkolí, celého vozidla a
tramvajového kola na zkušebním stavu. V této souvislosti je nejprve dán úvod. Navazuje
prehled literatury k tomuto tématu. Tretí kapitola objasnuje úcel práce a jasne vytýká
cíle disertacný práce. Následující kapitola podrobne popisuje metody a modely, které jsou
použity v této práci. Další kapitoly postupne predstavují prínosy provedených rozboru,
shrnutí disertacní práce, seznam literatury a seznam publikací doktoranda. |
cze |
dc.format |
155 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kontakt kolo-kolejnice |
cze |
dc.subject |
dynamika dvojkolí |
cze |
dc.subject |
filtrování založené na modelu |
cze |
dc.subject |
dynamika
kolejových vozidel |
cze |
dc.subject |
Kálmánuv filtr |
cze |
dc.subject |
unscentovaný Kálmánuv filtr |
cze |
dc.subject |
wheel-rail contact |
eng |
dc.subject |
wheelset dynamics |
eng |
dc.subject |
model based filtering |
eng |
dc.subject |
railway vehicle dynamics |
eng |
dc.subject |
Kalman filter |
eng |
dc.subject |
unscented Kalman filter |
eng |
dc.title |
Estimation of States and Parameters from Dynamic Response of Wheelset |
eng |
dc.title.alternative |
Odhad stavů a parametrů z dynamické odezvy dvojkolí |
cze |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kalinčák, Daniel |
|
dc.contributor.referee |
Kalivoda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2017-03-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
In this dissertation, the use of model based filtering techniques for wheelsets of railway
vehicles is presented. Especially, this dissertation provides the application of a parameter
estimation scheme by using dynamic response of a conventional wheelset, a vehicle and
a tram wheel on a test stand with a novel methodology. In the context, firstly, an
introduction is reported. Afterwards, a review of the related literature in the thematic
area is demonstrated along with the current state of the doctoral dissertation. Third
section includes the objectives of the dissertation where the aim of the dissertation clearly
emphasized. The following section describes the methods and models in details which are
used in this work. Throughout the succeeding sections contributions of the dissertation
for related literature, a conclusion for dissertation, bibliography, and the publications of
the PhD student are given, respectively. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Transport Means and Infrastructure |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D36804 |
|
dc.thesis.degree-program |
Technique and Technology in Transport and Communications |
cze |
dc.identifier.stag |
33175 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |