IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Dobrodolac, Momčilo cze
dc.contributor.author Ralevic, Predrag cze
dc.contributor.author Švadlenka, Libor cze
dc.contributor.author Radojicic, Valentina cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:22:13Z
dc.date.available 2017-05-11T11:22:13Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 0353-5320 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67739
dc.description.abstract The European postal directives and Serbian legislation as well define the quality standards for universal service obligations at the aggregate level, i.e. for all postal items transferred by the postal operator. This paper proposes a new concept where the transit time is defined by the customer and specified for each shipment. The paper considers three different models of this new concept. However, the one where a customer could choose between two alternatives: D+1 and D+3 transfer, is analysed in details. By using the attitudes of examined customers, forecasting methods and analysis of revenues from the past, it is assessed at what price the new postal service should be offered to achieve the highest revenue. The proposed methodology was tested and verified in the case of the Post of Serbia. The results indicate that the best would be to offer the service D+1 at the 40% increased price compared to the existing prices. eng
dc.format p. 235-244 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Promet - Traffic & Transportation, volume 28, issue: 3 eng
dc.rights open access eng
dc.subject universal service obligations eng
dc.subject new concept eng
dc.subject transit time eng
dc.subject forecasting eng
dc.subject customer attitudes eng
dc.subject revenue analysis eng
dc.subject universální poštovní služba cze
dc.subject nový koncept cze
dc.subject doba doručení cze
dc.subject předpovědi cze
dc.subject postoje zákazníků cze
dc.subject analýzu příjmu cze
dc.title IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA eng
dc.title.alternative Dopad nového konceptu univerzální poštovních služeb na zvyšování příjmů v podmínkách srbské pošty cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Evropská poštovní směrnice a srbská legislativa shodně definují normy v oblasti kvalitativních požadavků univerzální služby na agregátní úrovni, konkrétně tedy pro všechny poštovní zásilky, doručované prostřednictvím poštovního operátora. Tento dokument navrhuje novou koncepci, kde je doba doručení zásilky určena zákazníkem. Článek obsahuje tři rozdílné modely daného konceptu, avšak jen jeden z nich, kde si zákazník může zvolit mezi dvěma alternativami: doručení v režimu D+1 a D+3. Na základě postojů zákazníků, předpovědních metod a analýzy situace v předchozím období je možné určit jakou cenu by měl poštovní operátor nabídnout za danou službu ve snaze dosažení nejvyššího možného příjmu. Na základě výpočtů bylo zjištěno, že nejlepší možností je nabídnout zákazníků doručení zásilek v režimu D+1, což se promítne navýšením příjmu o 40 %. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/article/view/1835
dc.project.ID EE2.3.30.0058/Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice/ ROUTER eng
dc.identifier.wos 000380077700005
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84987906193
dc.identifier.obd 39878409 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet