A study on the competitive strategy of the universal postal service provider

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Dobrodolac, Momčilo cze
dc.contributor.author Lazarevic, Dragan cze
dc.contributor.author Švadlenka, Libor cze
dc.contributor.author Zivanovic, Milina cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:21:56Z
dc.date.available 2017-05-11T11:21:56Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 0953-7325 eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67735
dc.description.abstract We analysed how the universal postal service providers could employ their specificities to achieve an advantage over the growing competition. The basic input for the model is expert opinions. We interviewed 18 experts in five stages. As a multiple criteria decision support method, we used an analytic hierarchy process. Further, we proposed a geometric method for determining the business area where a company should focus its biggest attention to achieve the best result. By implementing the proposed model, a company should obtain two types of business directions, the first related to the proposed activities and the second to the business areas. To demonstrate the applicability of the proposed methodology, we tested and verified it in the case of the Serbian universal postal service provider which is a state-owned company called the Post of Serbia. eng
dc.format p. 935-949 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Taylor and Francis eng
dc.relation.ispartof Technology Analysis and Strategic Management, volume 28, issue: 8 eng
dc.rights open access eng
dc.subject Universal postal service provider eng
dc.subject competitive strategy eng
dc.subject decision-making eng
dc.subject geometric method eng
dc.subject posyktovatel univerzální poštovní služby cze
dc.subject konkurenční strategie cze
dc.subject rozhodovací proces cze
dc.subject geometrické metody cze
dc.title A study on the competitive strategy of the universal postal service provider eng
dc.title.alternative Studie konkurenční strategie poskytovatele univerzální poštovní služby cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Článek se zabývá analýzou poskytovatele univerzální poštovní služby, konkrétně z pohledu možnosti dosažení konkurenční výhody prostřednictvím koordinace vlastních činností. Hlavním vstupem pro navržení modelu byl expertní odhad – rozhovor s 18 experty. Na podporu rozhodovacího procesu byly požity geometrické metody, zejména tedy v procesu určení oblasti činnosti podniku, na kterou je potřeba zaměřit největší pozornost. Implementací navrženého modelu by podnik měl získat informace o tom jaké aktivity je potřeba realizovat, a kde by dané aktivity měly být realizovány (v rámci organizační struktury podniku). Navržená metodika byla testována v podmínkách poskytovatele univerzální poštovní služby v Srbsku. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1080/09537325.2016.1180357 eng
dc.project.ID EE2.3.30.0058/Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice/ ROUTER eng
dc.identifier.wos 000380617600005
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84965042783
dc.identifier.obd 39878397 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet