Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Dobrodolac, Momčilo
|
cze |
dc.contributor.author |
Lazarevic, Dragan
|
cze |
dc.contributor.author |
Švadlenka, Libor
|
cze |
dc.contributor.author |
Zivanovic, Milina
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T11:21:56Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T11:21:56Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.issn |
0953-7325 |
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67735 |
|
dc.description.abstract |
We analysed how the universal postal service providers could employ their specificities to achieve an advantage over the growing competition. The basic input for the model is expert opinions. We interviewed 18 experts in five stages. As a multiple criteria decision support method, we used an analytic hierarchy process. Further, we proposed a geometric method for determining the business area where a company should focus its biggest attention to achieve the best result. By implementing the proposed model, a company should obtain two types of business directions, the first related to the proposed activities and the second to the business areas. To demonstrate the applicability of the proposed methodology, we tested and verified it in the case of the Serbian universal postal service provider which is a state-owned company called the Post of Serbia. |
eng |
dc.format |
p. 935-949 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Taylor and Francis |
eng |
dc.relation.ispartof |
Technology Analysis and Strategic Management, volume 28, issue: 8 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
Universal postal service provider |
eng |
dc.subject |
competitive strategy |
eng |
dc.subject |
decision-making |
eng |
dc.subject |
geometric method |
eng |
dc.subject |
posyktovatel univerzální poštovní služby |
cze |
dc.subject |
konkurenční strategie |
cze |
dc.subject |
rozhodovací proces |
cze |
dc.subject |
geometrické metody |
cze |
dc.title |
A study on the competitive strategy of the universal postal service provider |
eng |
dc.title.alternative |
Studie konkurenční strategie poskytovatele univerzální poštovní služby |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Článek se zabývá analýzou poskytovatele univerzální poštovní služby, konkrétně z pohledu možnosti dosažení konkurenční výhody prostřednictvím koordinace vlastních činností. Hlavním vstupem pro navržení modelu byl expertní odhad – rozhovor s 18 experty. Na podporu rozhodovacího procesu byly požity geometrické metody, zejména tedy v procesu určení oblasti činnosti podniku, na kterou je potřeba zaměřit největší pozornost. Implementací navrženého modelu by podnik měl získat informace o tom jaké aktivity je potřeba realizovat, a kde by dané aktivity měly být realizovány (v rámci organizační struktury podniku). Navržená metodika byla testována v podmínkách poskytovatele univerzální poštovní služby v Srbsku. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.1080/09537325.2016.1180357 |
eng |
dc.project.ID |
EE2.3.30.0058/Rozvoj kvalitních vědeckovýzkumných týmů na Univerzitě Pardubice/ ROUTER |
eng |
dc.identifier.wos |
000380617600005 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84965042783 |
|
dc.identifier.obd |
39878397 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|