Show simple item record
dc.contributor.author |
Čegan, Lukáš
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T11:21:31Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T11:21:31Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.issn |
1343-4500 |
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67729 |
|
dc.description.abstract |
This paper provides an overview of how to measure real web user performance characteristics as well as monitor real web user behavior, and how this measured data is converted into the business value of a website. Evaluating the business value is realized by a proposed system which is composed of two levels. The first level of the system is formed by a monitor framework which logs all network performance parameters, environment settings and also catches user interaction such as mouse movement, page scrolling or activation elements of a page. The second level is formed by business analytic tools which help us to discover a links between business values and website environment entities. Discovering is based on measured data from the first level and properly established metrics. Results of the analysis make it possible for business-value driven website changes and optimizations. |
eng |
dc.format |
p. 3191-3196 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.relation.ispartof |
Information, volume Vol.19, issue: 8(A) |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
business value |
eng |
dc.subject |
real user monitoring |
eng |
dc.subject |
web performance |
eng |
dc.subject |
evaluation |
eng |
dc.subject |
byznys hodnota: monitoring reálných uživatelů: výkon webu |
cze |
dc.subject |
ohodnocení |
cze |
dc.title |
Evaluating the business value of website performance |
eng |
dc.title.alternative |
Vyhodnocení obchodní hodnoty výkonu webové stránky |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek předkládá základní pohled na způsob měření výkonnostních charakteristik a monitorování chování reálných webových uživatelů, a na způsob jak prostřednictvím těchto dat vyhodnotit obchodní hodnotu webové stránky. Vyhodnocení je realizováno pomocí navrženého systému, který je koncipován jako dvojúrovňový. První úrovně tohoto systému je tvořena monitorovacím frameworkem, který zaznamenává veškeré síťové výkonnostní parametry, nastavení uživatelského webového prostředí a taktéž zaznamenává interakci uživatele, jako například pohyby myši, rolování stránek nebo výběr elementů stránky. Druhá vrstva navrženého řešení je tvořena obchodními analytickými nástroji, které umožňují odhalit vazby mezi obchodní hodnotou a entitou webového prostředí. Tato identifikace je založena na naměřených datech v první úrovni navrženého řešení a přiměřených metrikách. Výsledky analýz umožňují vytvořit prostředí pro optimalizaci webové stránky řízenou byznys hodnotou. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84994021941 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84994021941 |
|
dc.identifier.obd |
39878335 |
eng |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|