Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Sommerauerová, Dana cze
dc.contributor.author Chocholáč, Jan cze
dc.contributor.author Hyršlová, Jaroslava cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:16:59Z
dc.date.available 2017-05-11T11:16:59Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.issn 1801-674X eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67667
dc.description.abstract The corporate social responsibility concept represents voluntary integration of social and environmental aspects to strategic and everyday routine processes and operations of companies. The concept is based on wide participation of important interested parties and communication with these parties. Corporate social responsibility consists of three pillars – an economic pillar, a social pillar and an environmental pillar. This article is focused on information about corporate social responsibility that is commonly available on websites and also in relevant documents provided by the retail food chains in the Czech Republic. These pieces of information are compared by means of content analysis. The content of the released information is evaluated with respect to recommendations provided by the Global Reporting Initiative (GRI) in the sphere of sustainability reporting. eng
dc.format p. 99-112 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Perner´s Contacts, volume 11, issue: 4 eng
dc.rights open access eng
dc.subject corporate social responsibility eng
dc.subject food supply chain eng
dc.subject retail food chain eng
dc.subject sustainability reporting eng
dc.subject environmental and social aspects eng
dc.subject společenská odpovědnost podniků cze
dc.subject potravinářský dodavatelsko-odběratelský řetězec cze
dc.subject maloobchodní potravinářský řetězec cze
dc.subject udržitelné výkaznictví cze
dc.subject environmentální a sociální aspekty cze
dc.title Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic eng
dc.title.alternative Společenská odpovědnost z pohledu maloobchodních řetězců v České republice cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Koncept společenské odpovědnosti podniků představuje dobrovolnou integraci sociálních a environmentálních aspektů do strategických a každodenních rutinních procesů a operací společností. Tento koncept je založen na účasti významných zainteresovaných stran a na komunikaci s těmito stranami. Společenská odpovědnost se skládá ze tří pilířů - ekonomický pilíř, sociální pilíř a environmentální pilíř. Tento článek je zaměřen na informace o společenské odpovědnosti, které jsou běžně k dispozici na webových stránkách, a také v příslušných dokumentech poskytnutých maloobchodními řetězci v České republice. Tyto informace jsou porovnány s využitím obsahové analýzy. Poskytnuté informace jsou hodnoceny s ohledem na doporučení Global Reporting Initiative (GRI) v oblasti reportingu udržitelného rozvoje. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion http://pernerscontacts.upce.cz/45_2016/Sommerauerova.pdf
dc.identifier.obd 39877893 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet