Wheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomena

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Trummer, Gerald cze
dc.contributor.author Buckley-Johnstone, Luke cze
dc.contributor.author Voltr, Petr cze
dc.contributor.author Meierhofer, Alexander cze
dc.contributor.author Lewis, Roger cze
dc.contributor.author Six, Klaus cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T11:00:17Z
dc.date.available 2017-05-11T11:00:17Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.issn 0301-679X eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67456
dc.description.abstract A computationally efficient engineering model to predict adhesion in rolling contact in the presence of water is presented which may be implemented in multibody dynamics software or in railway vehicle braking models. This model has been developed in a project funded by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) and Network Rail. It is referred to as the water-induced low adhesion creep force (WILAC) model. The model covers a wide range of conditions from dry over damp to wet. Special emphasis is put on little amounts of water which can cause low adhesion without any oil or grease. Such conditions may be encountered in humid weather or at the onset of rain. The model is parameterised based on experimental results from a tram wheel test rig. Adhesion values as low as 0.06 are observed at high creep with only wear debris and little water present in the contact. The model results also agree with experimental data from locomotive tests in dry and wet conditions. eng
dc.format p. 409-415 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Tribology International, volume 109, issue: January 2017 eng
dc.rights embargoed access eng
dc.subject wheel-rail contact eng
dc.subject adhesion eng
dc.subject coefficient of friction eng
dc.subject creep forces eng
dc.subject water eng
dc.subject kontakt kolo-kolejnice cze
dc.subject adheze cze
dc.subject součinitel tření cze
dc.subject skluzové síly cze
dc.subject voda cze
dc.title Wheel-rail creep force model for predicting water induced low adhesion phenomena eng
dc.title.alternative Model skluzových sil pro predikci jevů zhoršené adheze v důsledku přítomnosti vody v kontaktu kolo-kolejnice cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V tomto článku je představen výpočetně efektivní model pro predikci adheze ve valivém kontaktu za přítomnosti vody, který lze využít v softwaru pro dynamiku soustav tuhých těles nebo v modelech brzdění železničních vozidel. Tento model byl vyvinut v projektu financovaném organizací Rail Safety and Standards Board (RSSB) a Network Rail. Je označen jako model skluzových sil při nízké adhezi způsobené vodou (angl. zkratka WILAC). Model pokrývá široký rozsah podmínek od suchých přes vlhké až po mokré povrchy. Zvláštní pozornost je věnována malému množství vody, jež může výrazně zhoršit adhezi i bez přítomnosti oleje či tuku. Takové podmínky mohou nastat ve vlhkém počasí nebo při začátku deště. Parametry modelu jsou stanoveny na základě experimentálních výsledků na zkušebním stavu tramvajového kola. Při nich byly pozorovány hodnoty součinitele adheze klesající až k 0,06 při vyšším skluzu, přičemž v kontaktu byly přítomny jen částice opotřebení a malé množství vody. Výstupy modelu rovněž souhlasí s daty získanými na lokomotivách v suchých a mokrých podmínkách. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.triboint.2016.12.056
dc.relation.publisherversion http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X16305412
dc.relation.publisherversion http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X16305412
dc.identifier.wos 000395611500044
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85009354640
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85009354640
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85009354640
dc.identifier.obd 39878562 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet