Visit rate analysis of course activities: Case study

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Benko, Ľubomír cze
dc.contributor.author Reichel, Jaroslav cze
dc.contributor.author Munk, Michel cze
dc.contributor.author Kuna, Peter cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:58:02Z
dc.date.available 2017-05-11T10:58:02Z
dc.date.issued 2015 eng
dc.identifier.isbn 978-1-4673-8534-3 eng
dc.identifier.issn eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67425
dc.description.abstract One of the most important areas of optimizing the learning environment in distance education is to analyze the behavior of students in eLearning courses. The aim of the paper is to summarize the field of Educational data mining, analyze the behavior of students in e-course Computer data analysis and to present a few cases of a similar analysis of the behavior of students. The results of the analysis may have potential for future use in optimizing the e-course. Analysis results were obtained using extracted association rules from the e-course. This electronic course is designed to use linear and branched teaching programs. Target group research were students of Computer Science, which was reflected in the results. It is not necessary to have special knowledge of IT to work in e-course. The course was created using LMS Moodle, which records the behaviour of users to the database. We used specific types of data, which indicate user traffic on every single page of the course. We used the log file containing records with the behavior of 69 students in e-course. Session identification is for the distribution of accesses of all users of e-course to separated sessions. Students are identified by their login ID. Therefore, we can separate the users who share a computer. Students who have used e-course Computer data analysis, were successful in the final test. By analyzing we can improve e-course. After implementation of necessary changes we can evaluate impact of these changes in the efficacy of the course. eng
dc.format p. 1-6 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) eng
dc.relation.ispartof ICETA 2015 - 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : Proceedings eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject Computer aided instruction eng
dc.subject Data handling eng
dc.subject Data mining eng
dc.subject Počítačem řízené instrukce cze
dc.subject Správa dat cze
dc.subject Data mining cze
dc.title Visit rate analysis of course activities: Case study eng
dc.title.alternative Analýza návštěvnosti kurzů: Případová studie cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Jednou z nejdůležitějších oblastí optimalizaci prostředí učení distančního vzdělávání je analyzovat chování studentů v e-learningových kurzích. Cílem článku je shrnout oblasti vzdělávacích dat, analyzovat chování studentů v počítačovém kurzu a prezentovat několik případů podobné analýzy chování studentů. Výsledky analýzy mají potenciál pro budoucí využití při optimalizaci e-learningového kurzu. Výsledky analýzy byly získány pomocí extrahované asociačních pravidel z e kurzu. Tento elektronický kurz je navržen tak, aby použití lineárních a rozvětvených výukových programů. Cílové skupiny pro výzkum byli studenti informatiky, což se odrazilo na výsledcích. Není nutné mít zvláštní znalosti o tom jak pracovat v e-learningovém kurzu. cze
dc.event ICETA 2015 - 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (26.11.2015 - 27.11.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1109/ICETA.2015.7558507
dc.relation.publisherversion http://ieeexplore.ieee.org/document/7558507/
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84990960897
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84990960897
dc.identifier.obd 39878725 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet