dc.contributor.author |
Novotný, Radek
|
cze |
dc.contributor.author |
Kavička, Antonín
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:43:17Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:43:17Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-88-97999-68-3 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67225 |
|
dc.description.abstract |
This contribution deals with the methodology of building scalable simulation models reflecting railway traffic. Those models apply different level of abstraction (granularity) to diverse parts of a simulating system. The areas of a railway system that are supposed to be studied in detail are typically modelled on a microscopic level. The sections of infrastructure, which require just rough traffic evaluations, are investigated on a macroscopic level. The resulting methodology contains a variety of functionalities supporting the construction of variant configurations related to a scalable simulator of railway traffic for the needs of different simulation scenarios. |
eng |
dc.format |
p. 25-31 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
University of Genoa |
eng |
dc.relation.ispartof |
28th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2016 |
eng |
dc.rights |
Práce není přístupná |
eng |
dc.subject |
scalable simulation model |
eng |
dc.subject |
hybrid model |
eng |
dc.subject |
railway traffic |
eng |
dc.subject |
škálovatelný simulační model |
cze |
dc.subject |
hybridní model |
cze |
dc.subject |
železniční provoz |
cze |
dc.title |
Scalable simulation models of railway traffic |
eng |
dc.title.alternative |
Škálovatelný simulační model železniční dopravy |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Příspěvek se zabývá metodikou budování škálovatelných simulačních modelů železniční dopravy, které aplikují na odlišné části simulujícího systému různou míru abstrakce (granularity). Oblasti železniční sítě, kde je zapotřebí detailního zkoumání dopravního provozu, jsou obvykle modelovány na mikroskopické úrovni a oblasti, kde postačují pouze hrubé charakteristiky o dopravním proudu, jsou sledovány na makroskopické úrovni. Výsledná metodika disponuje řadou funkcionalit podporujících konstrukci variantních konfigurací škálovatelného simulátoru pro potřeby odlišných scénářů simulačních experimentů. |
cze |
dc.event |
13th International Multidisciplinary Modeling and Simulation Multiconference (I3M 2016 ) : 28th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2016 (26.09.2016 - 28.09.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2016_018/MOIN2 - Modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních a obslužných systémů |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85002293099 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85002293099 |
|
dc.identifier.obd |
39877734 |
eng |