dc.contributor.author |
Šelešovský, Jakub
|
cze |
dc.contributor.author |
Pachman, Jiří
|
cze |
dc.contributor.author |
Künzel, Martin
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:38:55Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:38:55Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-80-7395-976-0 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67167 |
|
dc.description.abstract |
The acceleration of explosively driven aluminum flyer was successfully simulated using LS-DYNA code. The properties of the explosive (A-IX-1, RDX/binder 95/5) was completely calculated by Explo5 program (detonation velocity and pressure, JWL parameters for the expansion isentrope).The results were compared to the experimentally obtained velocity profile, measured previously with PDV. The both curves agree by shape, velocity values at the individual steps and their duration. Also the terminal velocities agree very well. |
eng |
dc.format |
p. 897-903 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the 19th Seminar on NTREM |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
numerical simulation |
eng |
dc.subject |
LS-DYNA |
eng |
dc.subject |
acceleration |
eng |
dc.subject |
flyer |
eng |
dc.subject |
Explo5 |
eng |
dc.subject |
numerická simulace |
cze |
dc.subject |
LS-DYNA |
cze |
dc.subject |
urychlování |
cze |
dc.subject |
Explo5 |
cze |
dc.title |
Numerical simulation of explosively driven aluminum flyer acceleration |
eng |
dc.title.alternative |
Numerická simulace výbuchem urychleného hliníkového disku |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Urychlení hliníkového disku výbuchem bylo úspěšně simulováno pomocí programu LS-DYNA. Vlastnosti trhaviny (A-IX-1, RDX/pojivo 95/5) byly kompletne vypočítány pomocí programy Explo5 (detonační rychlost a tlak, JWL parametry pro expanzní isentropu). Výsledky byly porovnány s experimentálními hodnotami rychlostních profilů změřených pomocí PDV. Obě křivky se shodují ve tvaru, rychlostech v jednotlivých krocích a jejich době trvání. Souhlasí také terminální rychlosti. |
cze |
dc.event |
19th seminar "New Trends in Energetic Materials"; NTREM (20.04.2016 - 22.04.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.project.ID |
GA13-30441S/Studium chování betonu vystaveného extrémnímu zatížení |
eng |
dc.identifier.obd |
39877506 |
eng |