Relevant CSR Activities for Strenghtening Social Profile of Metallurgical Company

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Vávra, Jan cze
dc.contributor.author Bednaříková, Marie cze
dc.contributor.author Munzarová, Simona cze
dc.contributor.author Tetřevová, Liběna cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:38:28Z
dc.date.available 2017-05-11T10:38:28Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.isbn 978-80-87294-67-3 eng
dc.identifier.issn eng
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67161
dc.description.abstract The CSR concept covers the following five areas: the economic area, the social area, the environmental area, the ethical area and the philanthropic area. The benefits of CSR activities from the point of view of the company and its relevant primary and secondary stakeholders represent an intensively discussed topic. Proving relations between individual CSR activities and the success of the corporate operations is crucial for acceptance of CSR. Activities in the social area include application of responsible employee policy and consideration of the impacts of their products on health, working conditions, production and product safety, as well as protection of human rights and cultural heritage. The environmental area activities mainly include the environmental activities and instigation of initiatives promoting responsible approach to the environment, ensuring environment-friendly and sustainable production and consumption. The area of ethical business practice includes especially application of ethical behavior in compliance with legal and moral standards, fighting corruption. Philanthropic activities include usually corporate voluntary giving in the form of money giving or employee volunteerism. The paper deals with identification and evaluation of relevant CSR activities realized by metallurgical companies. The main objective is to determine relevant CSR activities to strengthen the social profile (or corporate social performance) of the company and whether metallurgical companies consider CSR activities as viable and useful tool for strengthening social profile and corporate social performance of the company. eng
dc.format p. 2061-2068 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher TANGER, spol. s r.o. eng
dc.relation.ispartof METAL 2016: 25th International Conference on Metallurgy and Materials eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject Corporate social responsibility eng
dc.subject reporting eng
dc.subject social profile eng
dc.subject Společenská odpovědnost firem cze
dc.subject reporting cze
dc.subject sociální profil podniku cze
dc.title Relevant CSR Activities for Strenghtening Social Profile of Metallurgical Company eng
dc.title.alternative Přijatelné CSR aktivity pro posílení sociálního profilu u metalurgických podniků cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Koncept CSR zahrnuje pět následujících oblastí: ekonomickou, sociální, environmentální, etickou a filantropickou. Z pohledu podniku jakož i primárních a sekundárních stakeholderů představují přínosy CSR aktivit významně diskutovaným tématem. Potvrzení vztahu mezi jednotlivými CSR aktivitami a úspěšností podnikatelské činností je zásadní pro přijetí CSR. Aktivity v sociální oblasti obsahují přijetí zásad odpovědné zaměstnanecké politiky a zvážení dopadů vlastních produktů na zdraví, pracovní podmínky, bezpečnosti výroby a produktu samotného, stejně tak jako ochrana lidských práv a kulturního dědictví. Environmentální aktivity obsahují zejména prosazení odpovědného přístupu k životnímu prostředí, zabezpečení přívětivého produktu vytvořeného v duchu udržitelné výroby a spotřeby. Etická oblast je založena na aplikaci morálních zásad v souladu s legislativními i morálními zásadami, zejména směřující k potlačení korupce. Filantropické aktivity se zabývají podnikovým dobrovolnictvím a sponzoringem. Tento příspěvek se zabývá identifikací a zhodnocením vhodných CSR aktivit realizovaných metalurgickými podniky. Cílem je vymezit aktivity, které jsou relevantní pro posílení sociálního profilu podniku, resp. sociální výkonosti podniku a zjištění, zda metalurgické podniky považují CSR aktivity za zásadní a užitečný nástroj pro posilování sociálního profilu a výkonnosti podniku. cze
dc.event METAL 2016: 25th International Conference on Metallurgy and Materials (25.05.2016 - 27.05.2016) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.wos 000391251200336
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85010748486
dc.identifier.obd 39877473 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet