Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Branská, Lenka
|
cze |
dc.contributor.author |
Paták, Michal
|
cze |
dc.contributor.author |
Pecinová, Zuzana
|
cze |
dc.contributor.author |
Horák, Libor
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:33:00Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:33:00Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-619-7105-74-2 |
eng |
dc.identifier.issn |
2367-5659 |
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67087 |
|
dc.description.abstract |
If the company wants to reach the final, synergic effect in relation to their customers, it must also build relationships with its suppliers. They must become its partners. Therefore, it is necessary to build a relationship with them based on partnership. This requires a change in the company’s approach to its suppliers and the deployment of appropriate tools for the development of mutual relations. Therefore, the ways to manage relationships with suppliers and possibilities of development thereof became a subject of the primary qualitative research. The research was conducted in early 2016 in a company that is engaged in the production of nonwovens. The primary respondent was the head of the purchasing department. The aim was to find out how the company establishes relationships with its suppliers, how it evaluates and segments them and what tools it uses to develop the relationship and how. The results of the research were processed by content analysis. The research results show that the company segments its suppliers according to their importance and 38 of them are suppliers of the key segment. It cooperates with suppliers in several areas, especially in logistics, but also in research and development, quality management and financial management. The research has shown that the company assists its suppliers in improving their own service. Also, it is engaged in joint activities that improve the relationship, and initiatively helps in particular the key suppliers to solve their problems. This paper presents results of the primary research, evaluates them and suggests what joint activities may best contribute to improving the mutual relationship built on a partnership basis. The article contributes to the development of scientific knowledge in the area of Supplier Relationship Management and can also help managers in the corporate practice in the management of purchasing operations. |
eng |
dc.format |
p. 1051 – 1058 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
STEF92 Technology Ltd. |
eng |
dc.relation.ispartof |
SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3 |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
supplier |
eng |
dc.subject |
supplier relationship management |
eng |
dc.subject |
supply chain |
eng |
dc.subject |
supply chain management |
eng |
dc.subject |
customer value |
eng |
dc.subject |
Dodavatelsko-odběratelský řetězec |
cze |
dc.subject |
řízení vztahů s dodavateli |
cze |
dc.subject |
nástroje posilování vztahů |
cze |
dc.title |
SUPPLIER RELATIONSHIP MANAGEMENT AS A TOOL FOR STRENGTHENING PARTNERSHIPS IN SUPPLY CHAIN |
eng |
dc.title.alternative |
SUPPLIER RELATIONSHIP MANAGEMENT JAKO NÁSTROJ POSILOVÁNÍ PARTNERSTVÍ V ŘETĚZCI |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Chce-li podnik dosáhnout konečného, synergického efektu ve vztahu ke svým odběratelům, musí budovat vztahy také se svými dodavateli. Ti se musí stát jeho partnery a pomáhat mu zvyšovat vlastní výkonnost. Proto je nutné budovat s nimi vztahy na bázi partnerství. To vyžaduje změnu přístupu podniku ke svým dodavatelům a nasazení vhodných nástrojů pro rozvoj vzájemného vztahu. Avšak jaké nástroje v dané oblasti využívat a jak je implementovat řeší teoretická rovina prozatím nedostatečně. Proto se způsob řízení vztahů s dodavateli a možnosti jeho rozvoje staly předmětem primárního kvalitativního výzkumu. Výzkum byl proveden na začátku roku 2016 ve vybraném podniku. Hlavním respondentem byl vedoucí nákupního oddělení, s nímž bylo vedeno několik na sebe navazujících interview. Cílem bylo zjistit, jak podnik navazuje vztahy se svými dodavateli, jak dodavatele hodnotí a segmentuje a jaké nástroje rozvoje vzájemného vztahu využívá a jak. Výsledky primárního výzkumu byly zpracovány obsahovou analýzou. Z výsledků výzkumu vyplývá, že podnik segmentuje své dodavatele podle důležitosti a 38 z nich tvoří segment dodavatelů klíčových. Se svými dodavateli spolupracuje v několika oblastech, především v oblasti logistiky, ale také v oblasti výzkumu a vývoje, managementu kvality a finančního managementu. Primární výzkum prokázal, že podnik je pomocníkem svých dodavatelů při zlepšování vlastní obsluhy. Také se sám angažuje ve společných aktivitách, které zlepšují vzájemný vztah, a zejména klíčovým dodavatelům iniciativně pomáhá při řešení problémů. Článek uvádí výsledky realizovaného primárního výzkumu, hodnotí je a navrhuje, které společné aktivity dodavatele a odběratele mohou nejvíce přispět ke zlepšení vzájemného vztahu budovaného na bázi partnerství. |
cze |
dc.event |
3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2016 (22.08.2016 - 31.08.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
DOI: 10.5593/SGEMSOCIAL2016/B23/S07.132 |
|
dc.project.ID |
SGS_2016_002/Vývojové a aplikační metody a postupy environmentálního inženýrství a hodnotového managementu |
eng |
dc.identifier.wos |
000395727000132 |
|
dc.identifier.obd |
39877030 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|