dc.contributor.author |
Sadílek, Ondřej
|
cze |
dc.contributor.author |
Lelek, Tomáš
|
cze |
dc.contributor.author |
Sýkora, Petr
|
cze |
dc.contributor.author |
Doleček, Radovan
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:27:25Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:27:25Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-1-5090-1674-7 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
eng |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67010 |
|
dc.description.abstract |
This paper describes research activities that have Department of Electrical and Electronic Engineering and Signaling in Transport done in area of control, accumulators and photovoltaic feeding of railway vehicles - the biggest part is focused on experimental research done on narrow-track experimental railway vehicle owned by the department. The paper deals with the description of the experimental vehicle which means the concrete topology of electric drive and the structure of sourcing system (Li-ion LiFePO4 battery and photovoltaic cells). In the article are published the existing results and defined next needed tests. |
eng |
dc.format |
p. 156-161 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) |
eng |
dc.relation.ispartof |
Radioelektronika 2016 : conference proceedings |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
railway vehicle |
eng |
dc.subject |
accumulator |
eng |
dc.subject |
charging |
eng |
dc.subject |
photovoltaic panel |
eng |
dc.subject |
drážní vozidlo |
cze |
dc.subject |
akumulátor |
cze |
dc.subject |
nabíjení |
cze |
dc.subject |
fotovoltaický panel |
cze |
dc.title |
Research of Alternative Energy Sources for Railway Vehicles |
eng |
dc.title.alternative |
Výzkum alternativních zdrojů pro kolejová vozidla |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Příspěvek se věnuje popisu výzkumných aktivit prováděných na Katedře elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě. Konkrétně se jedná o oblasti automatického řízení, akumulátorů a fotovoltaických systémů pro napájení kolejových vozidel. Největší část je zaměřena na provedený experimentální výzkum na experimentální dráze projížděné vlastním experimentálním vozidlem. Příspěvek se zabývá popisem experimentálního vozidla, přesněji řečeno konkrétní topologií elektrického pohonu a strukturou zdrojového systému (Li-ion LiFePO4 a fotovoltaické panely). V příspěvku jsou publikovány výsledky dosavadního experimentálního výzkumu a je zde vyzvednuta nutnost dalších testů. |
cze |
dc.event |
26th International Conference RADIOELEKTRONIKA 2016 (19.04.2016 - 20.04.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.1109/RADIOELEK.2016.7477399 |
|
dc.relation.publisherversion |
http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=7477399 |
|
dc.identifier.wos |
000383741100032 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84977654462 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84977654462 |
|
dc.identifier.obd |
39876598 |
eng |