Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Novák, Jaroslav
|
cze |
dc.contributor.author |
Lelek, Tomáš
|
cze |
dc.contributor.author |
Čermák, Dušan
|
cze |
dc.contributor.author |
Lettl, Jiří
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-05-11T10:19:19Z |
|
dc.date.available |
2017-05-11T10:19:19Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
cze |
dc.identifier.isbn |
978-80-214-5395-1 |
cze |
dc.identifier.issn |
|
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66973 |
|
dc.description.abstract |
Příspěvek se věnuje rozpracování analytické metody pro výpočet optimální tažné síly a zrychlení pro dosažení minimální spotřeby energie při rozjezdu experimentálního kolejového vozidla, které je napájeno z akumulátorů. Tato metoda primárně zohledňuje konstantní jízdní odpory vozidla, ztrátové výkony způsobené průchodem elektrického proudu, zejména v odporech vinutí trakčních motorů, analyzován je i vliv ztrátového výkonu ve vnitřním odporu akumulátoru. V příspěvku jsou prezentovány výsledky analytických výpočtů pro různé podmínky, dále jsou uvedeny výsledky srovnávacích měření na experimentálním vozidle. Tato metoda je zjednodušená, připravuje aparát pro obdobné výpočty u reálných železničních vozidel po zohlednění vlivů, které je možno u experimentálního vozidla zanedbat. |
cze |
dc.format |
p. 30-37 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Vysoké učení technické v Brně |
cze |
dc.relation.ispartof |
SEKEL 2016 |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
energie |
cze |
dc.subject |
kolejové vozidlo |
cze |
dc.subject |
trakční akumulátor |
cze |
dc.subject |
elektrický pohon |
cze |
dc.subject |
energy |
eng |
dc.subject |
rail car |
eng |
dc.subject |
traction accumulator |
eng |
dc.subject |
electricaů |
eng |
dc.title |
Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla |
cze |
dc.title.alternative |
Energetic Optimalization of Experimental Car Acceleration |
eng |
dc.type |
ConferenceObject |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The paper contains analytic methods for optimal force and acceleration for minimal energy consumption of experimental rail car with battery supply. This methods calculates with constant mechanical resistance, losses in motors and losses in accumulator. The paper presents results of analytic calculations and this results are compared with experimental measurings. |
eng |
dc.event |
SEKEL 2016 (05.09.2016 - 07.09.2016) |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
cze |
dc.publicationstatus |
published version |
cze |
dc.project.ID |
TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel |
cze |
dc.identifier.obd |
39877077 |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|