New trends of postal services developments

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Švadlenka, Libor
dc.contributor.author Cempírková, Eva
dc.date.accessioned 2017-05-11T09:43:02Z
dc.date.available 2017-05-11T09:43:02Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.isbn 978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66971
dc.description.abstract This article is about new trends which are traceable on postal markets and which will probably influence future development. It considers trends in e-substitution, parcel and express market,competition and also on Czech postal market. E-substitution - new trend which means that traditional forms of mailing and postal services will be substituted by one of electronic forms of communication. But, this replacement has its own Irontiers- classic mail will be never wholly replaced by e-mail, in future we are more likely awaiting cooperationor complementation between these two streams. Parcels and express services are not affected by e-substitution and in future will still constitute opportunities for competition. Competition on all EU markets (including Czech republic) will grow and will make all operators to find how to spare costs. Situation on Czech postal is similar with situation in other EU states.Substitution effect between classic letters and electronic communication can be also observed. The decrease of volume of traditional post letters is connected with increasing ownership of mobile phones in Czech Republic. Development of Czech economy causes that customers demand more often more postal products of higher class. eng
dc.format p. 225-234
dc.language.iso eng cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.title New trends of postal services developments eng
dc.title.alternative Nové trendy v poštovních službách spojené s jejich rozvojem cze
dc.title.alternative Neue Trends der Postdienstleistungen der Entwicklung ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated Tento článek se zabývá novými trendy sledovanými na poštovním trhu, které budou tento trh ovlivňovat i v budoucnu. Nové trendy jsou v tomto případě zastoupeny e-substitucí, balíkovými a expresními službami či konkurencí na poštovním trhu v ČR: E-substituce nových trendů znamená nahrazení stávajicích tradičních forem listovních a poštovních služeb novými formami elektronické komunikace. Vše má ale své hranice - klasické listovní služby nemohou být zcela nahrazeny elektronickou komunikací (e-mail), v budoucnu se bude očekávat spíše spolupráce mezi těmito dvěma poskytovanými službami. Příležitostí pro konkurenci se v tomto případě stanou balíkové a expresní služby. Konkurence na poštovním trhu v EU (i v ČR) stále roste a operátoři se snaží nalézt řešení, jak snížit náklady. Situace v ČR je podobná jako v ostatních zemích EU. Prostřednictvím substitučního efektu se sleduje rozdíl mezi objemem tradičních listovních zásilek a objemem elektronické komunikace. V ČR je tento rozdíl způsoben rostoucím počtem vlastnictví mobilních telefonů. Rozvoj hospodářství dále v ČR zapříčiňuje, že roste poptávka po poštovních službách vyšší kvality. cze
dc.description.abstract-translated Der Beitrag befasst sich mit neuen Trenden, die an dem Postmarkt beachtet sind und die die Zukunft der Entwicklung beeinflussen wollen. Das stellen die Trends in E-substitution, Packet und Expressmarkt, Wettbewerb auf dem Postmarkt in der Tschechischen Republik. E-substitution neue Trends, die bedeuten, dass die traditionelle Formen der Briefposl und der Postdienstleistungen sind durch die elektronische Kommunicationsformen substitiert. Aber diese Versetzung hat auch seine Grenze - klassiche Briefpost kann nicht ganz durch E-mail ersetzen, in der Zukunft werden wir die Kooperation oder die Ergänzung erwarten. Packetts- und Expressdienstleistungen werden in der Zukunft die Gelegenheiten für die Wettbewerb vorslellen. Die Wettbewerb auf dem Markt der EU (enthält auch die Tschechische Republik) wird wachsen und wird pressen, dass alle Operators die Kosten sparen. Die Situation in der Tschechischen Republik ist ähnlich mit der Situation in EU. Der Substitutioneffekt kann zwischen dem Volume der traditionellen Briefpost und der elektronischen Kommunikation beachtet sein. Der Abshied des Volumen der traditionellen Briefpost und ist mit dem wachsenden Handyeigentum verbunden in der Tschechischen Republik. Die Entwicklung der tschechischen Wirtschaft verursacht, dass oft die Nachfrage nach den Postprodukten der höhere Klasse wachst. ger
dc.peerreviewed yes
dc.publicationstatus published


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet