Show simple item record
dc.contributor.author |
Doleček, Radovan
|
|
dc.contributor.author |
Černý, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2017-04-26T12:38:04Z |
|
dc.date.available |
2017-04-26T12:38:04Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7395-233-4 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66959 |
|
dc.description.abstract |
The paper represents a part of research work on the field of elektromagnetic interference
(EMI). Nowdays the railway techniques is very complicated and sophisticated both from viewpoint
of railway infrastructure and from viewpoint of transport means. This research work was created on
base of operating requirements. During work on contact line at AC 25 kV, 50 Hz for disconnection
of contact line (i.e. track closure), it is necessary to connect this line with rail at the front and also at
the end of protected work area by two earth rods. The paper deals with analysis of influence (i.e.
coupling ways) of neighboring track contact line under these conditions which occur during the
common operation or during fault current. The analysis is focused on the three circuit diagrams
which arise out at section closure: isolated contact line, contact line one-sidedly connected with rail,
contact line two-sidedly connected with rail. Generalize findings are mentioned in the conclusion of
this paper. This work can be used as one part of background for research work on the field of
traction system. |
eng |
dc.format |
p. 129-136 |
|
dc.language.iso |
eng |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008) |
|
dc.title |
Analysis of voltage and current at contact line power closure |
eng |
dc.title.alternative |
Napěťová a proudová analýza při výluce stopy trolejového vedení |
cze |
dc.title.alternative |
Analyse der Spannung bei elektrischer Fahrleitungssperre |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Článek se zabývá problematikou elektromagnetického rušení (EMI) u trakčního systému 25
kV,50 Hz. Tento obor v současnosti stále více nabývá na významu a s tím i související důsledky
projednotlivá provozovaná zařízení u Českých drah. Složité drážní systémy jak z hlediska
infrastruktury tak z hlediska provozovaných dopravních prostředků nutí provozovatele věnovat
dostatečnou pozornost právě EMI. Pozornost je soustředěna na oblast vazeb mezi dvěma
sousedními stopami, z nichž jedna je výluce. Za této situace vznikají tři rozdílná schémata pro
zajištění úseku při práci na trolejovém vedení. Jedná se o tyto případy: vedení izolované, vedení
jednostranně spojené s kolejnicí a vedení oboustraně spojené s kolejnicí. Pro uvedené případy je
provedena analýza, která byla vyvolána na základě provozních požadavků. Z výsledků analýzy jsou provedeny závěry, které jsou zobecněny pro snadné využití. V závěru jsou podrobně uvedeny
jednotlivé situace z hlediska elektrických veličin, kterých mohou nabývat tyto zmiňované případy
zapojení. Článek spadá do části zabývající se výzkumem v uvedené oblasti EMI a může tvořit
základ pro další řešení problematiky u trakčního systému 25 kV, 50 Hz. |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Der Artikel befasst sich mit der Problematik der EMI beim Fahrsystem AC 25 kV, 50 Hz.
Diese Thematik wurde durch die Forderung der elektrischen Sicherheit bei Arbeiten an gesperrter
Fahrleitung zweiglessiger Strecke entwickelt. Die Analyse gibt Information über die Spannung auf
der elektrisch gesperrten Fahrleitung im Falle, dass die Fahrleitung des anderen Gleises unter
Fahrspannung liegl. Es sind drei Teilschemen analysiert, uzw. abgeschalteter Fahrleitungabschnitt,
einseitig mit Schiene verbundener Fahrleitungabschnilt and endlich zweiseitig mit Schiene
verbundener Fahrleitungabschnitt. Für diese Teilschemen sind Spannung- und Stromwerte
rechnerisch abgeleitet und mit Messergebnissen verglichen. Diese Thematik passt zu der
allgemeingültigen Studie über elektromagnetische Verträqlichkeit, namentlich über EMI. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|