dc.contributor.author |
Hlava, Karel
|
|
dc.contributor.author |
Mlynařík, Ladislav
|
|
dc.date.accessioned |
2017-04-26T11:27:51Z |
|
dc.date.available |
2017-04-26T11:27:51Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7395-233-4 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66957 |
|
dc.description.abstract |
The paper summarizes basic electrical parameters of the contact line from the viewpoint of
possiblesimplification at particular calculation. Three modes are discussed, e.g. homogeneous line,
two-port network and substitution with simple L or C. The calculations based on homogeneous line
theory appear as the most preferable, the use of two-port network theory appears preferable for
contact line design of labor model. The third mode is adequate for calculations up to approx. 400
Hz. |
eng |
dc.format |
p. 109-117 |
|
dc.language.iso |
eng |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008) |
|
dc.title |
Basic contact line electrical parameters of the electrified track |
eng |
dc.title.alternative |
Základní elektrické parametry trakčního vedení elektrizované trati |
cze |
dc.title.alternative |
Elektrische Grundparameter der Fahrleitung elektrifizierter Strecken |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Článek shrnuje základní elektrické parametry trakčního vedení z hlediska možného
zjednodušení pro některé výpočty. Jsou analyzovány tři typy náhrady trakčního vedení, a to
homogenní vedení, dvoubrany a náhrada jednoduchým L či C. výpočty založené na teorii
homogenního vedení se jeví jako nejvhodnější, použití teorie dvoubranů je vhodná pro návrh
laboratorního modelu trakčního vedení. Třetí způsob je vhodný pro výpočty až do zhruba 400 Hz. |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Der Artikel fasst die Grundparameter der Fahrleitung zusammen aus dem Gesichtspunkt der
möqlichen Vereinfachung für einzelne Berechnungen. Man diskutiert drei Möglichkeiten, und zwar
eine homogene Leitung, Vierpole und Substitution mit einfache L oder C. Es scheint, dass die
Berechnungen gegründene auf der homogenen Leitung sind günstigste, die Vierpoltheorie eignet
sich am besten für Konstruktion eines Labormodells der Fahrleitung. Die dritte Möglichkeit kann
man in Berechnungen bis cca 400 Hz benützen. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|