dc.contributor.author |
Hlava, Karel
|
|
dc.contributor.author |
Satori, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Krčma, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2017-04-25T12:36:40Z |
|
dc.date.available |
2017-04-25T12:36:40Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7395-233-4 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66956 |
|
dc.description.abstract |
The paper deals with the analyses of voltageses on the bare earthing conductor connecting
the masts and ports of the overhead contact line at the railway station. Introduction of this earthing
contactor can exclude the individual spargaps connecting the mast or port with the rail. The
simulation results are recapitulated in diagrams useful for chosen input circuit values and for
chosen faulty current 1000 A. The method of the diagrams utilisation is described in the final part of
the paper. |
eng |
dc.format |
p.103-107 |
|
dc.language.iso |
eng |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008) |
|
dc.title |
Individual sparegaps (VLD) substitution by an earthing conductor at railway station |
eng |
dc.title.alternative |
Náhrada individuálních průrazek v železniční stanici ukolejňovacím lanem |
cze |
dc.title.alternative |
Ersatz der individuellen Funkenstrecken zwischen Mast und Schiene durch Erdungsseil in Eisenbahnstation |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Článek vyšetřuje napěťové poměry na ukolejňovacím lanu propojujícím brány trolejového
vedení v železničních stanicích. Použitím těchto lan by bylo možno vyloučit nutnosti použití
individuálních průrazek připojených mezi bránu a kolejnici. Simulační výsledky jsou shrnuty ve
formě diagramů platných pro zvolené vstupní hodnoty obvodu a vztažnou hodnotu 1000 A
poruchového proudu. Závěrem je připojen postup využití těchto diagramů pro jinou hodnotu
poruchového proudu. |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Der Artikel analysiert die Spannung am Erdungsseil, das die Masten oder Pforten der
Fahrleitung in Eisenbahnstation verbindet. Die Anwendung dieses Erdungsseiles kann die
individuellen Funkenstrecken zwischen Mast und Schiene ausscheiden. Die
Simmulationsergebnisse sind in Diagrammen zusammengefasst, die für gegebene
Eintntlskenndatenund gegebenen Störungstrom 1000 A gültig sind. Am Ende des Artikles ist die
Auswertungsmethodik dieser Diagrammen beschrieben. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
|
dc.publicationstatus |
published |
|