Individual sparegaps (VLD) substitution by an earthing conductor at railway station

Show simple item record

dc.contributor.author Hlava, Karel
dc.contributor.author Satori, Michal
dc.contributor.author Krčma, Tomáš
dc.date.accessioned 2017-04-25T12:36:40Z
dc.date.available 2017-04-25T12:36:40Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.isbn 978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66956
dc.description.abstract The paper deals with the analyses of voltageses on the bare earthing conductor connecting the masts and ports of the overhead contact line at the railway station. Introduction of this earthing contactor can exclude the individual spargaps connecting the mast or port with the rail. The simulation results are recapitulated in diagrams useful for chosen input circuit values and for chosen faulty current 1000 A. The method of the diagrams utilisation is described in the final part of the paper. eng
dc.format p.103-107
dc.language.iso eng cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.title Individual sparegaps (VLD) substitution by an earthing conductor at railway station eng
dc.title.alternative Náhrada individuálních průrazek v železniční stanici ukolejňovacím lanem cze
dc.title.alternative Ersatz der individuellen Funkenstrecken zwischen Mast und Schiene durch Erdungsseil in Eisenbahnstation ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated Článek vyšetřuje napěťové poměry na ukolejňovacím lanu propojujícím brány trolejového vedení v železničních stanicích. Použitím těchto lan by bylo možno vyloučit nutnosti použití individuálních průrazek připojených mezi bránu a kolejnici. Simulační výsledky jsou shrnuty ve formě diagramů platných pro zvolené vstupní hodnoty obvodu a vztažnou hodnotu 1000 A poruchového proudu. Závěrem je připojen postup využití těchto diagramů pro jinou hodnotu poruchového proudu. cze
dc.description.abstract-translated Der Artikel analysiert die Spannung am Erdungsseil, das die Masten oder Pforten der Fahrleitung in Eisenbahnstation verbindet. Die Anwendung dieses Erdungsseiles kann die individuellen Funkenstrecken zwischen Mast und Schiene ausscheiden. Die Simmulationsergebnisse sind in Diagrammen zusammengefasst, die für gegebene Eintntlskenndatenund gegebenen Störungstrom 1000 A gültig sind. Am Ende des Artikles ist die Auswertungsmethodik dieser Diagrammen beschrieben. ger
dc.peerreviewed yes
dc.publicationstatus published


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account