Analytical prediction of bifurcation process in an adhesive rolling kinematic pair

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Kaloč, Rudolf
dc.contributor.author Beneš, Libor
dc.date.accessioned 2017-04-24T08:41:10Z
dc.date.available 2017-04-24T08:41:10Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.isbn 978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66953
dc.description.abstract This paper presents analytical study on ambiguity of oscillatory motions of a nonautonomous mechanical system. The Coulomb model is interpreted in dependence of the dry fiction coefficient on the relative speed of the contacting surfaces, which makes the system nonlinear. There is pointed out possible occurrence of bifurcation splitting and its possible effects on the erosion of the contact rolling kinematic pair or on possible irregularities of adhesion transmission of the torque of driving rail vehicles. eng
dc.format p. 75-80
dc.language.iso eng cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.title Analytical prediction of bifurcation process in an adhesive rolling kinematic pair eng
dc.title.alternative Analytická predikce bifurkačního procesu uvnitř adhezní valivé kinematické dvojice cze
dc.title.alternative Analytische Prediktion des Bifurkationsprozesses im inneren des adhäsiven kinematischen Wälzpaares ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated V příspěvku je podána analytická studie o mnohoznačnosti kmitavých pohybů neautonomní mechanické soustavy. Coulombovský model je pojat v závislosti součinitele suchého tření na relativní rychlosti stýkajících se ploch, čímž soustava má nelineární charakter. Je upozorněno na možný vznik bifurkačního štěpení a jeho možných důsledků na porušování kontaktní valivé kinematické dvojice, event. na možné nepravidelnosti adhezního přenosu kroutícího momentu hnacích kolejových vozidel. cze
dc.description.abstract-translated lm Beitrag wird eine analytische Studie betreffs der Mehrdeutigkeit der schwingenden Bewegungen des nicht autonomen mechanischen Systems geliefert. Oas Coulombsche Modell ist in der Abhänqiqkeit des Faktors der trockenen Reibung von der relativen Geschwindigkeit der sich berührenden Flächen gefasst, wodurch das System einen nichtlinearen Charakter hat. Es wird auf die möqliche Entstehung der Bifurkationsspaltung und deren möqliche Auswirkungen auf die Störung des kinematischen Kontakt-Wälzpaares, beziehungsweise auf die möqlichen Unreqelmässiqkeiten der adhäsiven Übertragung des Orehmomentes der Schienen- Triebfahrzeuge hingewiesen. Rudolf ger
dc.peerreviewed yes
dc.publicationstatus published


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet