Investigation of the high-menganese steel weldability

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Schmidová Eva,
dc.date.accessioned 2017-04-24T07:55:14Z
dc.date.available 2017-04-24T07:55:14Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.isbn 978-80-7395-233-4
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66952
dc.description.abstract These presented work is dealing with a specific structural changes of the Hadfielďs steel caused by the thermal and stress influence after used welding technology crossing parts to carbon steel rail. The target of the performed analyses was to find out the source of damage along weld lines, which are explored on the surface of the welded rail profiles by capillary test, performed after machining weld joints. Hadfielďs high manganese steel is unique in the fact that it combines high toughness and ductility with great work-hardening capacity. The wear resistance in rail-wheel contact depends on the surface hardening intensity before operation, and hardening process during operation consequently. Abrasion resistance tends to increase with carbon, but above 1.4% causes a difficulty with obtaining a homogeneous austenitic structure which would be sufficiently free of carbides bordered grains. They are detrimental to strength and ductility. eng
dc.format p. 63-73
dc.language.iso eng cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 14 (2008)
dc.title Investigation of the high-menganese steel weldability eng
dc.title.alternative Výzkum svařitelnosti manganové oceli cze
dc.title.alternative Untersuchung der Schweisseignung von High-Mangan-Stahl ger
dc.type Article cze
dc.description.abstract-translated Příspěvek presentuje výběr analýz v rámci výzkumu svařitelnosti materiálů pro kolejové aplikace. Uvedeny jsou výsledky řešení provozního problému, kdy heterogenní svarový spoj austenitické lité oceli pro železniční srdcovky a standardní kolejnicové oceli vykazoval vady podél svarového rozhraní. Provedené rozbory vedly ke zjištění působícího degradačního mechanizmu. Konkrétně byl prokázán vznik sekundárních fází, které se tvořily v reakci na výchozí heterogenitu v obsahu fosforu. Vznik fosfidického eutektika a zároveň jehlicových karbidických fází po rozhraní s matricí představuje specifickou reakci materiálu na lokální rozdíly v rychlosti ochlazování po svařování. cze
dc.description.abstract-translated Der Beitrag präsentiert die Auswahl der Analysen im Rahmen der Forschung der Schweissbarkeit des Materialien für die Schienenanwendungen. Die Ergebnisse der Lösung der Betriebsprobleme sind aufgeführt, wenn heterogene Schweissnaht der austenitischen Stahl für die Eisenbahnherzstück und die Standard-Schienestahl die Mängel entlang der Schnittgrenze hat autgeweist. Die Analyse führte zu der Entdeckung zu einer Verschlechterungsmechanismus. lm einzelnen,die Entstehung von sekundaren Phasen hat nachgewiest, die in Reaktion auf den ersten Heterogenität in den Inhalt von Phosphor haben geschafft. Die Entstehung von heterogenen Phasen auf der Schnittgrenze mit der Matrix stellt eine besondere Reaktion der Materialien auf die lokalen Unterschiede in der Abkühlungsgeschwindigkeit nach dem Schweissen dar. ger
dc.peerreviewed yes
dc.publicationstatus published


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet