Abstract:
Soubor publikovaných vědeckých prací je zaměřen na vybraná témata z oblasti přestupních uzlů veřejné hromadné osobní dopravy. Předmětem řešení je vedení linek veřejné hromadné osobní dopravy v hvězdicovitém uspořádání, aspekty zastavování a projíždění spojů, problém sjíždění spojů na stanovištích v terminálech veřejné hromadné osobní dopravy, přípojové vazby v případě nemožnosti vytvoření uzlu ITJŘ z důvodu nedostatečně dlouhého pobytu spojů pro obousměrný přestup a simulační posouzení přestupních uzlů v kontextu spolehlivosti přestupních vazeb. Využity jsou metody dopravního modelování, včetně modelu v softwaru OmniTRANS a simulačního modelu vytvořeného autorem v prostředí Microsoft Excel. Návrhy řešení jsou zaměřeny jak na možnosti prohloubení vyhodnocovacích přístupů a nástrojů, tak na možnosti zlepšení v praxi. Stěžejním kritériem, zejména závěrečné části, je provozní spolehlivost.