dc.contributor.author |
Özdemir, Yalcin
|
|
dc.date.accessioned |
2017-01-23T10:58:13Z |
|
dc.date.available |
2017-01-23T10:58:13Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-09-09 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66881 |
|
dc.description.abstract |
V této disertační práci je vytvořen model valivého kontaktu kola a kolejnice za účelem zjištění rozložení normálového a tečného napětí. Je založen na trojrozměrném konečněprvkovém modelu. Pomocí tohoto modelu jsou vyšetřovány eliptické a neeliptické dotykové plošky. Navíc k výpočtu metodou konečných prvků jsou využity analytické metody, jejichž výstupy jsou srovnány s předkládaným konečněprvkovým modelem. Kromě lineárně elastického
materiálového modelu je však v simulacích využit i model elasto-plastický. Implementace tohoto modelu přináší možnost vyšetřovat vliv plastických deformací na charakteristiky kontaktu. |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kolejnice |
cze |
dc.subject |
valivý kontakt |
cze |
dc.subject |
skluz |
cze |
dc.subject |
kontaktní napětí |
cze |
dc.subject |
neeliptický kontakt |
cze |
dc.subject |
kontaktní tlak |
cze |
dc.subject |
rail |
eng |
dc.subject |
rolling contact |
eng |
dc.subject |
creepage |
eng |
dc.subject |
contact stress |
eng |
dc.subject |
nonelliptic contact |
eng |
dc.subject |
contact pressure |
eng |
dc.subject |
kolo |
cze |
dc.title |
Analysis of Normal and Tangential Wheel-Rail Contact Problem with Nonlinear Material Behaviour |
cze |
dc.title.alternative |
Analýza normálového a tangenciálního problému v kontaktu kola a kolejnice s nelineárním materiálovým modelem |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Lata, Michael |
|
dc.date.accepted |
2016-12-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
In this dissertation, the wheel and rail rolling contact models have been analysed to obtain the normal and tangential stress distributions. The rolling contact models were based on the 3-D FE models. The elliptic and non-elliptic contact patches were examined by means of FE models. In addition to the FE method, the analytical methods have been computed and their outputs have been compared with the results of the proposed FE models. Both linear elastic and elasticplastic
material models were implemented in the simulations. Usage of the elastic-plastic material model enables to examine the effects of plastic deformation on the contact interface. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Transport Means and Infrastructure |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D35453 |
|
dc.thesis.degree-program |
Technique and Technology in Transport and Communications |
cze |
dc.identifier.stag |
32159 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |