Digitální knihovnaUPCE
 

Básně jako slovní obrazy a morální účinek poezie: imitace či adaptace klasické estetiky v alžbětinské poetice?

Konferenční objektpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2016

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Studie na příkladu alžbětinské poetiky a dramatu (konkrétně vybraných aspektů děl Sidneyho, Spensera, Puttenhama, Shakespeara a Jonsona) analyzuje vztah anglické renesance k antickým vzorům. Ve všech analyzovaných případech se ukazuje dvojaký vztah k antické tradici, která slouží coby model nápodoby, avšak tato adaptace klasických vzorů se zároveň stává prostředkem posílení renomé anglického jazyka a kultury, a tím i společenské autonomie Anglie obecně. Klasičtí autoři tak poskytují alžbětincům argumenty pro apologii poezie a souběžně s profesionalizací literární kultury je ustavována pozice politicky i kulturně samostatné země, a to právě skrze literaturu.

Rozsah stran

p. 191-205

ISSN

2336-5307 (Print)
2336-5315 (Online)

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

Interkulturelle und transkulturelle Dimension im linguistischen, kulturellen und historischen (9–10 October 2015, Pardubice, Czech Republic)

ISBN

978-80-7560-019-6 (Print)
978-80-7560-020-2 (PDF)

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

Umístění tištěné verze

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

alžbětinská poetika, alžbětinské drama, literární kultura, antická estetika, Elizabethan poetics, Elizabethan drama, literary culture, Classical aesthetics, Sidney Philip, Spenser Edmund, Puttenham George, Shakespeare William, Jonson Ben

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced