K problematice silových účinků vozidla na kolej ve vztahu k placení poplatků za použití dopravní cesty

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Malina Ivo
dc.contributor.author Michálek Tomáš
dc.contributor.author Špalek Petr
dc.contributor.author Zelenka Jaromír
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:21:08Z
dc.date.available 2016-11-14T08:21:08Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 1210-3942
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66767
dc.description.abstract Tento příspěvek se zabývá problematikou silového působení vozidla na kolej a možností zohlednění poškozujících účinků jízdy vozidla na infrastrukturu ve výši poplatků za použití dopravní cesty. V první části jsou charakterizována různá technická řešení, která se dnes uplatňují v konstrukci pojezdů železničních vozidel (zejména z hlediska průjezdnosti obloukem, stability a nevypružených hmot) a tato řešení jsou konfrontována s dnes dostupnou úrovní techniky, která však není pro své vyšší pořizovací náklady běžně používána. Dále jsou shrnuty poškozující účinky, které jízda vozidla na infrastruktuře vyvolává, a na trojici zahraničních systémů výpočtu výše poplatků za použití dopravní cesty je názorně ukázáno, jak je reálně možné skutečné účinky vozidel na infrastrukturu ekonomicky zohlednit. cze
dc.format p. 12-20 eng
dc.language.iso cze
dc.relation.ispartof Nová železniční technika: nové železniční trendy, volume 24, issue: 5 eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject účinky vozidla na kolej cze
dc.subject poplatky za použití dopravní cesty cze
dc.subject opotřebení cze
dc.subject nevypružené hmoty cze
dc.subject radiální stavění dvojkolí cze
dc.subject effects of railway vehicle on the track eng
dc.subject railway infrastructure access charges eng
dc.subject wear eng
dc.subject unsprung mass eng
dc.subject radial wheelset steering eng
dc.title K problematice silových účinků vozidla na kolej ve vztahu k placení poplatků za použití dopravní cesty cze
dc.title.alternative Questions of the Vehicle Action Effects on the Track Related to the Infrastructure Charges eng
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated The paper concerns the vehicle action effects on the railway track and possibilities of reflecting the destructive effects of the vehicle run on the infrastructure in the height of the railway infrastructure charges. The first part characterises various designs applied at present in the railway vehicle running gears construction (especially from the stand-point of curve negotiation, stability and unsprung mass). These designs are compared with a present state-of-art available technology, due to higher initial costs rarely used. Further the destructive effects of the vehicle run on the infrastructure are summarized. Three outlandish systems of infrastructure charge calculation show how it is possible to take in account economically the real vehicle action effects. eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.obd 39876934


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet