Customer segmantation utilization for differentiated approach.

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Panuš Jan
dc.contributor.author Jonášová Hana
dc.contributor.author Kantorová Kateřina
dc.contributor.author Horáčková Kateřina
dc.contributor.author Doležalová Martina
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:58Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:58Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.isbn 978-1-4673-8860-3 eng
dc.identifier.issn
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66736
dc.description.abstract Customer segmentation and customer relationship management generally is interesting subject to explore. One of the main reasons why we should focus on exploring this type of research is to notion of customer loyalty and profitability to increasing market share. Customer value can provide basic information for more targeted and personalized marketing. In this paper, combination of ABC and RFM (Recency, Frequency, and Monetary) is used to customer segmentation. What is unique is using data mining segmentation method later on to dividing customers to four segments. We used well known Two Step, Kohononen – maps and K-means methods. Results show possibility to use these combinations for customer segmentation and results for different segments can be used to explain marketing strategies of company. eng
dc.format p. 227-233 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the international conference on information and digital technologies 2016 eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject customer segmentation eng
dc.subject data-mining eng
dc.subject CRM eng
dc.subject segmentace zákazníků cze
dc.subject dolování dat cze
dc.subject CRM cze
dc.title Customer segmantation utilization for differentiated approach. eng
dc.title.alternative Využití segmentace zákazníků pro diferencovaný přístup k nim. cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Segmentace zákazníků a řízení vztahů se zákazníky je obecně zajímavé téma k prozkoumání. Jedním z hlavních důvodů, proč bychom se měli zaměřit na zkoumání tohoto typu výzkumu je pojem loajality zákazníků a ziskovosti ke zvýšení podílu na trhu. Hodnota pro zákazníka může poskytnout základní informace pro více cílený a personalizovaný marketing. V tomto článku k segmentaci zákazníků používá se kombinace ABC a RFM analýz. Originální je další využití metody dolování dat a segmentace. Výsledky ukazují možnost použití těchto kombinací pro segmentaci zákazníků a výsledky pro různé segmenty mohou být použity k vysvětlení marketingové strategie firmy. cze
dc.event Information and Digital Technologies 2016 (05.07.2016 - 07.07.2016) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru eng
dc.identifier.wos 000389469300038
dc.identifier.obd 39876739


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet