Analysis of Successful Crowdfunding Campaign

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Zemanová Barbora
dc.contributor.author Špaček Jakub
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:20Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:20Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.isbn 978-0-9860419-5-2 eng
dc.identifier.issn
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66614
dc.description.abstract The article examines the concept of crowdfunding. Crowdfunding is a relatively novel way for entrepreneurial ventures to gaining new customers, secure funds and other sources without having to seek out traditional source of venture investment. Even the short time crowdfunding is known there are several exploratory studies about a new phenomena in entrepreneurship. Developments of recent years show that usage of crowdfunding is growing globally as it has the potential to open funding opportunities to countless underfunded entrepreneurs and small business. The creators of the campaign use it to create various projects; however, with more or less success. Thanks to the large number of crowdfunding campaigns, it is possible to deduce the main reasons and factors that are the causes of success or failure of a campaign. Recommendations for future creators of campaigns are the main contribution of this paper. eng
dc.format p. 2804-2813 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher International Business Information Management Association-IBIMA eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference eng
dc.rights Pouze v rámci UPa eng
dc.subject crowdfunding eng
dc.subject reward based type eng
dc.subject financing eng
dc.subject crowdfunding cze
dc.subject reward based typ cze
dc.subject financování cze
dc.title Analysis of Successful Crowdfunding Campaign eng
dc.title.alternative Analýza úspěšné crowdfundingové kampaně cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Tento článek se zabývá pojmem crowdfunding. Crowdfunding je relativně nový způsob získání nových zákazníků, zajistění finančních prostředků a další zdrojů, aniž by podniky museli hledat tradiční zdroje financování. Navzdory krátké době existence crowdfundingu, již existuje celá řada výzkumných studií o tomto novém fenomenu v podnikání. Vývoj posledních let ukazuje, že využívání crowdfundingu roste, neboť má potenciál otevřít možnosti financování bezpočtu podnikatelů a malých firem po celém světě. Tvůrci crowdfundingových kampaní jej využívají k tvorbě rozličných projektů s větším či menším úspěchem. Díky velkému množství crowdfundingových kampaní je možné odvodit hlavní důvody a faktory, které jsou příčinou úspěchu nebo neúspěchu kampaně. A právě hlavní doporučení pro budoucí tvůrce kampaní jsou hlavním přínosem tohoto článku. cze
dc.event 26th IBIMA Conference (11.11.2015 - 12.11.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGSFES_2015001/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84976385291
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84976385291
dc.identifier.obd 39875057


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet