dc.contributor.author |
Zemanová Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Špaček Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-14T08:20:20Z |
|
dc.date.available |
2016-11-14T08:20:20Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.isbn |
978-0-9860419-5-2 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66614 |
|
dc.description.abstract |
The article examines the concept of crowdfunding. Crowdfunding is a relatively novel way for entrepreneurial ventures to gaining new customers, secure funds and other sources without having to seek out traditional source of venture investment. Even the short time crowdfunding is known there are several exploratory studies about a new phenomena in entrepreneurship. Developments of recent years show that usage of crowdfunding is growing globally as it has the potential to open funding opportunities to countless underfunded entrepreneurs and small business. The creators of the campaign use it to create various projects; however, with more or less success. Thanks to the large number of crowdfunding campaigns, it is possible to deduce the main reasons and factors that are the causes of success or failure of a campaign. Recommendations for future creators of campaigns are the main contribution of this paper. |
eng |
dc.format |
p. 2804-2813 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
International Business Information Management Association-IBIMA |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the 26th International Business Information Management Association Conference |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci UPa |
eng |
dc.subject |
crowdfunding |
eng |
dc.subject |
reward based type |
eng |
dc.subject |
financing |
eng |
dc.subject |
crowdfunding |
cze |
dc.subject |
reward based typ |
cze |
dc.subject |
financování |
cze |
dc.title |
Analysis of Successful Crowdfunding Campaign |
eng |
dc.title.alternative |
Analýza úspěšné crowdfundingové kampaně |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek se zabývá pojmem crowdfunding. Crowdfunding je relativně nový způsob získání nových zákazníků, zajistění finančních prostředků a další zdrojů, aniž by podniky museli hledat tradiční zdroje financování. Navzdory krátké době existence crowdfundingu, již existuje celá řada výzkumných studií o tomto novém fenomenu v podnikání. Vývoj posledních let ukazuje, že využívání crowdfundingu roste, neboť má potenciál otevřít možnosti financování bezpočtu podnikatelů a malých firem po celém světě. Tvůrci crowdfundingových kampaní jej využívají k tvorbě rozličných projektů s větším či menším úspěchem. Díky velkému množství crowdfundingových kampaní je možné odvodit hlavní důvody a faktory, které jsou příčinou úspěchu nebo neúspěchu kampaně. A právě hlavní doporučení pro budoucí tvůrce kampaní jsou hlavním přínosem tohoto článku. |
cze |
dc.event |
26th IBIMA Conference (11.11.2015 - 12.11.2015) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.project.ID |
SGSFES_2015001/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84976385291 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-84976385291 |
|
dc.identifier.obd |
39875057 |
|