A Systems Approach to Measuring and Managing Company Performace

Show simple item record

dc.contributor.author Jelínková Lucie
dc.contributor.author Myšková Renáta
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:20:15Z
dc.date.available 2016-11-14T08:20:15Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.isbn 978-1-61804-324-5 eng
dc.identifier.issn 2227-4359
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66597
dc.description.abstract The key condition in today's tough competitive struggle is the ability to distinguish oneself from the competition. Naturally, an insufficient level of knowledge of modern management theory and deficiencies in systems thinking prevent managers from being able to set a company apart from its competitors. Nevertheless, it is possible to see competitiveness and competitive advantage as one of the decisive factors for a company's performance. A comprehensive information system is decisive for company management and other concerned parties in order to monitor company performance, evaluate and understand it and to reveal all factors affecting its development. Therefore, a systems approach for measuring and managing performance becomes an important condition for successful company management. This report deals with the problematic of the systems approach to measuring and managing performance at a specific manufacturing company. Findings acquired on the basis of an analysis conducted using internal company materials and a managed partially-structured interview are evaluated in the context of theoretical framework to apply the systems approach in the given area. Subsequently, this company's system is described and graphically depicted, and a recommendation is presented for potentially increasing the system's effectiveness. eng
dc.format p. 308-313 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher WSEAS Press eng
dc.relation.ispartof Recent Advances in Environmental and Earth Sciences and Economics eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject approach eng
dc.subject management eng
dc.subject performance eng
dc.subject system eng
dc.subject přístup cze
dc.subject řízení cze
dc.subject výkonnost cze
dc.subject systém cze
dc.title A Systems Approach to Measuring and Managing Company Performace eng
dc.title.alternative Systémový přístup k měření a řízení výkonnosti podniku cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Klíčovým předpokladem v dnešním tvrdém konkurenčním boji je schopnost odlišit se od konkurence. Ovšem nedostatečná úroveň znalostí teorie moderního managementu a nedostatky v systémovém myšlení manažerům brání dokázat odlišit firmu od jejich konkurentů. Přitom lze konkurenceschopnost a konkurenční výhodu považovat za jeden z rozhodujících faktorů výkonnosti podniku. Pro monitorování podnikové výkonnosti, její hodnocení, porozumění a odhalení všech faktorů působících na její vývoj je pro management podniku a další zainteresované strany rozhodující komplexní systém informací. Systémový přístup k měření a řízení výkonnosti se proto stává důležitým předpokladem úspěšného řízení podniku. Tento příspěvek pojednává o problematice systémového přístupu k měření a řízení výkonnosti sledovaného výrobního podniku. Zjištění získaná na základě provedené analýzy interních materiálů podniku a řízeným polostrukturovaným rozhovorem jsou poté zhodnoceny v kontextu teoretických východisek pro uplatňování systémového přístupu v dané oblasti. Následně je charakterizován a graficky znázorněn systém tohoto podniku a uvedena doporučení vedoucí k možnému zvýšení efektivity systému. cze
dc.event International Conference on Energy, Environment, Development and Economics (EEDE 2015) (16.07.2015 - 20.07.2015) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGSFES_2015001/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru eng
dc.identifier.obd 39874989


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account