Abstrakt:
Díky rozvoji moderních technologií, nárůstu používání a sdílení multimédií, se využívání internetových sociálních sítí neustále zvyšuje. V současné době se tomuto trendu přizpůsobují manažeři i marketéři ve snaze plnit co nejefektivněji své podnikatelské, potažmo manažerské i marketingové cíle. Současné nároky na efektivnost řízení lidských zdrojů vedou k požadavkům využívat nové přístupy a nástroje řízení. Internetová sociální síť LinkedIn.com se postupem času stala profesionálně orientovanou síť pro nábor nových zaměstnanců. Na této síti jsou registrováni stovky milionů vzdělaných, vhodných adeptů, kteří nabízí svou pracovní sílu a své vědomosti. Pokud personální manažer bude efektivně využívat tento náborový nástroj, zvýší se tím sociální kapitál firmy, což v důsledku zvýší postavení na trhu a konkurenceschopnost dané firmy. Příspěvek je zaměřen na možnost využití internetové sociální sítě LinkedIn.com v managementu řízení lidských zdrojů, především z hlediska prvotních náborových etap. Cílem příspěvku je vymezit aktuální význam LinkedIn.com pro personální činnost a podat ucelený přehled v rámci hledání uchazečů, náborového manažera, budování dlouhodobého styku s kandidáty a diskuse nad doporučením pro efektivní řízení sociálního náboru. Příspěvek zároveň přináší možnost uplatnění nových přístupů řízení jako nástroje personálního managementu pro vyhledávání vhodných kandidátů na post zaměstnanců či obchodních partnerů