The use of social networking by working people

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Školudová Jana
dc.date.accessioned 2016-11-14T08:19:20Z
dc.date.available 2016-11-14T08:19:20Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1803-9782
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66427
dc.description.abstract In the dynamically developing market environment of today it is very difficult to do sucessful business and lead a firm towards long-term prosperity. Owners of firms are well aware of the necessity to incorporate tools using the concept of Internet social networks into business, promotion and communication equipment. Thanks to the development of modern technologies, the increase in the use and sharing of multimedia and never ending changes in purchase behaviour the utilization of social networks keeps increasing. The objective of this article is to analyse and define a specific behaviour of working people as users of online social networks, while focusing on the utilization for marketing purposes. The article’s beginning is dedicated to the theorethical basis and to the short introduction of online social networks. The practical part analyses data obtained on the basis of an executed questionairre survey, the definition of a specific use of social netoworks by working people and subsequently the statistical verification of two hypotheses via statistical formulas and corelation analysis. The conclusion sums up the entire issue, including the executed survey, with recommendations for how to use social networks for marketing purposes correctly. eng
dc.format p. 139-147 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Technická univerzita v Liberci eng
dc.relation.ispartof ACC Journal, volume 19, issue: 2 eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject social networks eng
dc.subject working people eng
dc.subject customer eng
dc.subject sociální sítě cze
dc.subject pracující cze
dc.subject zákazník cze
dc.title The use of social networking by working people eng
dc.title.alternative Využívání sociálních sítí pracujícími cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Cílem tohoto článku je analyzovat a definovat specifické chování pracujících ve využívání internetových sociálních sítí. Výzkum je brán s ohledem na současnou analýzu chování uživatelů online sociálních sítí a jejich zvyklostí ve využívání. Důraz je kladen na možnost využití výsledků pro marketingové účely vhodné k plánování a správě marketingových kampaní. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGFES03/2013/Vědecko-výzkumné aktivity v oblasti "Ekonomika a management" eng
dc.identifier.obd 39872051


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet