Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Molková Tatiana
|
|
dc.contributor.author |
Hruban Ivo
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-14T08:19:04Z |
|
dc.date.available |
2016-11-14T08:19:04Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
0353-5320 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66379 |
|
dc.description.abstract |
The paper deals with the customers' claims on provided services during train delay in personal railway transport. There is comparison between the situation in the Czech Republic (Brno main station) and Austria (Wien Westbahnhof) in the paper. The development of the compensation policy cannot be based only on customer requirements. If the railway company focuses on providing compensation for delays, it must follow its economic balance. However, as the passengers' opinion survey showed, the negative impact of delays can be reduced by providing adequate information to passengers. Based on the passengers' opinion survey, it is necessary to consider the Regulation 1371/2007/ES as the minimum of the possible and on the basis of this reasoning to compile a compensation policy. The costs associated with compensation for the delay should be divided according to the causes of the delay among the individual culprits, so that railway undertakings bear the responsibility even for delays arising from reasons that are beyond the control of the railway undertaking itself. |
eng |
dc.format |
p. 235-244 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Sveuciliste u Zagrebu |
eng |
dc.relation.ispartof |
Promet - Traffic & Transportation, volume 25, issue: 3 |
eng |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
quality |
eng |
dc.subject |
railway transport |
eng |
dc.subject |
delay |
eng |
dc.subject |
compensation |
eng |
dc.subject |
modelling |
eng |
dc.subject |
kvalita, železniční doprava, zpoždění, kompenzace, modelování |
cze |
dc.title |
Modelling compensation policy for quality and delay deterioration in rail transport |
eng |
dc.title.alternative |
Modelování kompenzace odklonů od kvality v železniční dopravě |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Příspěvek se zabývá jedním z důležitých parametrů kvality železniční dopravy přesností jízdního řádu a zkoumáním požadavků a nároků zákazníků na poskytované služby při zpoždění vlaku v osobní železniční dopravě. Východiskem jsou zjištěné výsledky průzkumu, který proběhl v České republice (Brno hlavní nádraží) a v Rakousku (Wien Westbahnhof). Správné sestavení kompenzační politiky musí zohlednit požadavky zákazníka, ale současně musí reflektovat i ekonomickou bilanci železničního dopravce. Jak však ukázal průzkum mínění cestujících negativní dopad zpoždění lze snížit i poskytováním vhodných informací cestujícím. Na základě provedeného průzkumu mínění cestujících je třeba nařízení 1371/2007/ES brát jako minimum možného a na základě této úvahy sestavit kompenzační politiku. Náklady spojené s kompenzací zpoždění je třeba rozdělit podle příčin zpoždění mezi jednotlivé subjekty tak, aby dopravci nenesli odpovědnost i za zpoždění vznikající z důvodů, které samotný dopravce není schopen ovlivnit. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.7307/ptt.v25i3.331 |
eng |
dc.project.ID |
MSM0021627505/Teorie dopravních systémů |
eng |
dc.identifier.wos |
000321936500005 |
eng |
dc.identifier.obd |
39869751 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|