dc.contributor.advisor |
Stříteská, Michaela |
|
dc.contributor.author |
Bartošová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2016-09-23T05:12:36Z |
|
dc.date.available |
2016-09-23T05:12:36Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-04-29 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/65768 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zaměřuje na problematiku národních aspektů v podnikání. Cílem diplomové práce je provést analýzu vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech. Analýza je provedena pomocí řízeného rozhovoru a typologického dotazníku Modelu soupeřících hodnot OCAI vytvořeného autory Cameronem a Quinnem. Na základě získaných dat je analyzována míra vlivu národní kultury mateřské společnosti na dceřinou společnost. Výsledky jednotlivých podniků jsou porovnány a jsou navržena doporučení vedoucí ke změně podnikové kultury. |
cze |
dc.format |
102 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
národní kultura |
cze |
dc.subject |
podniková kultura |
cze |
dc.subject |
interkulturní rozdíly |
cze |
dc.subject |
national culture |
eng |
dc.subject |
corporate culture |
eng |
dc.subject |
intercultural differences |
eng |
dc.title |
Vliv národní kultury na formování podnikové kultury |
cze |
dc.title.alternative |
Analysis of the Influence of National Culture on the Formation of Corporace Culture |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Zemanová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2016-09-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on issues of national aspect in the business. The thesis aims to analyze the impact of national culture on the formation of corporate culture in international companies. The analysis is performed using a controlled interview and typological questionnaire The Organizational Culture Assessment Instrument OCAI created by authors Cameron and Quinn. Based on the obtained data is analyzed rate of influence of national culture of the parent company to the subsidiary company. The resaults are compared and there are suggested recommendations for companies leading to change corporate culture. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.identifier.signature |
D35085 |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cze |
dc.identifier.stag |
29211 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |