dc.contributor.advisor |
Ďoubal, Jakub |
|
dc.contributor.author |
Glombová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2016-08-02T10:50:30Z |
|
dc.date.available |
2016-08-02T10:50:30Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-06-03 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (pobočka Litomyšl) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64993 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a z praktické části. Úvodní část teoretické práce se zabývá formou rešerše literatury a pramenů historickými a současnými pojivy používanými k retušování uměleckých děl. Experimentální část je zaměřena na testování stability retuší vůči umělému stárnutí světlem a vlhkostí. K vyhodnocení byla použita metoda spektrofotometrie a optické mikroskopie. Praktická část dokumentuje celý průběh restaurování polychromované sochy svatého Václava z Lapidária Národního muzea v Praze. Součástí restaurátorského zásahu byla strukturální konsolidace, snímání druhotných přemaleb a zajištění historických plastických doplňků a polychromie. Při provádění retuší byly využity výsledky z teoretické části diplomové práce. |
cze |
dc.format |
176 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
pískovec |
cze |
dc.subject |
polychromie |
cze |
dc.subject |
retuš |
cze |
dc.subject |
stabilita |
cze |
dc.subject |
lapidárium |
cze |
dc.subject |
povrchové úpravy |
cze |
dc.subject |
konzervace |
cze |
dc.subject |
restaurování |
cze |
dc.subject |
svatý Václav |
cze |
dc.subject |
sandstone |
eng |
dc.subject |
polychromy |
eng |
dc.subject |
retouche |
eng |
dc.subject |
stability |
eng |
dc.subject |
surface adjustment |
eng |
dc.subject |
conservation |
eng |
dc.subject |
retauration |
eng |
dc.subject |
Saint Wenceslas |
eng |
dc.title |
Restaurování polychromované sochy sv. Václava z Národního Muzea; Odolnost retušovacích prostředků vůči stárnutí |
cze |
dc.title.alternative |
Conservation of polychrome sculpture of Saint Wenceslas from the National Muzeum; Resistence of contemporary used means of reintegration under different conditions of ageing |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2016-06-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis consists of practical and theoretical part. The introduction of theoretical part presents the literature review of historical and contemporary binding media used for retouching of artworks. The experimental part focuses on the research of the stability of retouches under different conditions of artifical ageing. Evaluation was made by spektrofotometry method and optical microscopy. Practical part documents the whole proces of conservation of polychrome statue of Saint Wenceslas from the Lapidarium of the National Museum in Prague. The restoration proces contains structural consolidation, removing of inproper overpaints, stabilization of historical polychromy and colour and retouches by remodelling reliefs. Materials used on the colour retouching were chosen based on the outcome of the experimental study. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta restaurování |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Restaurování a konzervace nástěnné malby, sochařských děl a povrchů architektury |
cze |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta restaurování |
cze |
dc.identifier.signature |
D35123 |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cze |
dc.identifier.stag |
31421 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |