dc.contributor.advisor |
Sampey, Daniel Paul |
|
dc.contributor.author |
Popková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-09T12:38:33Z |
|
dc.date.available |
2016-06-09T12:38:33Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-03-29 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64471 |
|
dc.description.abstract |
The aim of this paper is to analyze the Citizenship Schools and their achievements in the Civil Rights Movement. The introductory chapter provides some insight into the history of voting rights of women and African Americans in the United States of America. The theoretical part also provides information about Septima Clark's personal life and work. Then, earlier educational programs that served African Americans are described. The following practical section presents the establishment and achievements of the Citizenship Schools. The final chapter is based on the analysis of the goals, functionality, and successes of the Citizenship Schools with the Freedom Schools, and a comparison between the two. |
eng |
dc.format |
52 s. |
|
dc.format.extent |
1471939 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Clark, Septima |
eng |
dc.subject |
Citizenship Schools |
eng |
dc.subject |
voting rights |
eng |
dc.subject |
African-American civil rights movement |
eng |
dc.subject |
Freedom Schools |
eng |
dc.subject |
volební právo |
cze |
dc.subject |
Afroamerické hnutí za lidská práva |
cze |
dc.title |
Septima Clark, Citizenship Schools and African-American Voting Rights |
eng |
dc.title.alternative |
Septima Clark, školy pro občany a volební práva Afroameričanů |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kleprlík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2016-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Předmětem této práce je analyzovat Citizenship Schools a jejich úspěchy v Afroamerickém hnutí za lidská práva. Úvodní kapitola podrobně popisuje historii volebního práva žen a Afroameričanů ve Spojených státech amerických. V krátkosti je představen také osobní život a práce Septimy Clark. V teoretické části jsou rovněž zmíněny dříve existující vzdělávací programy, které vznikly pro Afroameričany. Následující praktická část se zabývá založením a úspěchy Citizenship Schools. Podstatou závěrečné kapitoly je analýza cílů, fungování a úspěchů Citizenship Schools a Freedom Schools, a jejich vzájemné porovnání. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro odbornou praxi |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D34356 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cze |
dc.identifier.stag |
28461 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |