Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hájková, Lucie |
|
dc.contributor.author |
Vacková, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2016-04-25T16:09:23Z |
|
dc.date.available |
2016-04-25T16:09:23Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2015-11-30 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64062 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o vlivu videoher na děti a mladistvé. Je rozdělena na dvě části. První teoretická část obsahuje 6 kapitol, ve kterých je pojednáváno o významu her na vývojová stádia člověka, dále se zaměřuje na stručný přehled kladů a záporů videoher, na násilí a návykovost videoher, na sociální komunikaci hráčů a v neposlední řadě na vzdělávací videohry ve výukovém prostředí. Druhá praktická část pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jaký májí videohry vliv na děti a mladistvé základních a středních škol |
cze |
dc.format |
72 s. |
|
dc.format.extent |
1621474 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
videohry |
cze |
dc.subject |
hry |
cze |
dc.subject |
vývojová stádia |
cze |
dc.subject |
vliv |
cze |
dc.subject |
klady |
cze |
dc.subject |
zápory |
cze |
dc.subject |
násilí |
cze |
dc.subject |
závislosti |
cze |
dc.subject |
sociální komunikace |
cze |
dc.subject |
výukové hry |
cze |
dc.subject |
video games |
eng |
dc.subject |
games |
eng |
dc.subject |
developmental stages |
eng |
dc.subject |
influence |
eng |
dc.subject |
pros |
eng |
dc.subject |
cons |
eng |
dc.subject |
violence |
eng |
dc.subject |
addiction |
eng |
dc.subject |
social communication |
eng |
dc.subject |
learning games |
eng |
dc.title |
Vliv videoher na děti a mladistvé |
cze |
dc.title.alternative |
Influence of video games on children and adolescents |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Křišťálová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-01-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with the influence of video games on children and adolescents. It is divided into two parts. The first, theoretical part, contains six chapters in which the importance of games in the developmental stages of human life are discussed. It also focuses on a brief overview of the pros and cons of video games, violence and addiction to video games, social communication of players, and last but not least the educational video games in a learning environment. The second, practical part, by means of a questionnaire survey finds out how video games influence children and adolescents at primary and secondary schools. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Humanitní studia |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D33847 |
|
dc.thesis.degree-program |
Humanitní studia |
cze |
dc.identifier.stag |
27439 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|