dc.contributor.advisor |
Schmidová, Eva |
|
dc.contributor.author |
Ondráček, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2016-04-25T16:06:12Z |
|
dc.date.available |
2016-04-25T16:06:12Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2015-05-28 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/64008 |
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce je věnována základním analýzám vlivu svařování na výchozí strukturu materiálu a na statické vlastnosti dvoufázové feriticko-martenzitické oceli.
V teoretické části je uveden sortiment vysokopevných ocelí, používaných pro konstrukci karoserií silničních vozidel. Při použití těchto materiálů dochází ke zvýšení pasivní bezpečnosti a zároveň snížení hmotnosti vozidla. To má pozitivní vliv na spotřebu paliva a ekologii.
V experimentální části byly provedeny rozbory oceli DP 450, a bodových odporových svarových spojů. Svarové spoje byly odebrány z konkrétních částí výlisku karoserie automobilu. Vyhodnocení vlivu svařování vycházelo z metalografických rozborů tepelně ovlivněné oblasti. Vliv svařování na mechanické parametry, byl hodnocen měřením tvrdosti a statickými tahovými zkouškami neovlivněného základního materiálu ve srovnání s pevností svarových spojů. |
cze |
dc.format |
53 s. |
|
dc.format.extent |
3632422 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
bodový odporový svar |
cze |
dc.subject |
dvoufázová ocel |
cze |
dc.subject |
podélník automobilu |
cze |
dc.subject |
tepelně ovlivněná oblast |
cze |
dc.subject |
resistance spot weld |
eng |
dc.subject |
dual-plase steel |
eng |
dc.subject |
longitudinal part car |
eng |
dc.subject |
heat affected zone |
eng |
dc.title |
Vliv svařování na dvoufázovou ocel pro bezpečnostní prvky autokaroserií |
cze |
dc.title.alternative |
Impact of welding dual-phase steels for safety elements of the car body |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2016-01-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is devoted to basic analysis of the impact of welding on default structure material and the static characteristic of the dual-phase ferritic-martensitic steels.
In the theoretical part an assortment of high-strength steels, used for construction body road vehicles, is presented. Use of these materials increases the passive safety and also reduces weight of the vehicle. This has a positive effect on the fuel economy and ecology.
In the experimental part an analysis of DP 450 steel and resistance spot welded joints were made. Welded joints were taken from specific places of the pressed pieces of a car body.
The evaluation of impact of welding was based on a metallographic analysis from heat affected zone. The Influence of welding on the mechanical parameters was evaluated by measuring the hardness and testing of static tensile of unaffected base material compared with the strength of welded joints. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D33638 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.identifier.stag |
27750 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |