Hodnocení vlivu strukturní heterogenity na pevnost svarových spojů vysokopevnostních ocelí

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Schmidová, Eva
dc.contributor.author Hanus, Petr
dc.date.accessioned 2016-04-25T16:04:50Z
dc.date.available 2016-04-25T16:04:50Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016-01-15
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/63957
dc.description.abstract Práce je zaměřena na hodnocení mechanických vlastností lokálních heterogenních oblastí v materiálu, vznikajících při svařování. Dosavadní způsoby testování svarových spojů (ať za podmínek statických nebo dynamických) nevypovídají o charakteristických vlastnostech materiálu při jednoosém zatěžování. Realizace takovýchto testů neumožňuje vyšetřování hodnot kritického pásma s možnou predikcí statické, respektive dynamické pevnosti svařované konstrukce pro určení charakteristických konstant pro numerické výpočty, či pro optimalizaci technologie svařování. Na základě teoretického studia a provedených experimentů v dané problematice byla navržena a ověřena testovací metodika vyhodnocující mechanické vlastnosti úzkých pásem tepelně ovlivněných oblastí svarových spojů. Vše v kombinaci přímého měření statických parametrů tepelně ovlivněných vrstev vzorků materiálu indentací válcovým identorem s dynamickými tahovými zkouškami. V návaznosti k navržené metodice byly stanoveny postupy přípravy zkušebních vzorků pro realizaci experimentů. Souhrn navržených postupů umožňuje vyšetřování kritického pásma reálného svaru s možnou predikcí statické i dynamické pevnosti při jednoosém namáhání v oblasti deformačních rychlostí, působících při crashových situacích v provozu vozidel. cze
dc.format.extent 7352523 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights bez omezení
dc.subject vysokopevnostní oceli cze
dc.subject bodové odporové svary cze
dc.subject vysoké deformační rychlosti cze
dc.subject simulace teplotního ovlivnění cze
dc.subject dynamické zkoušky cze
dc.subject indentační zkoušky cze
dc.subject válcový indentor cze
dc.subject high-strength steels eng
dc.subject spot restistance welds eng
dc.subject high deformational speeds eng
dc.subject simulation of heat influence eng
dc.subject dynamic tests eng
dc.subject indentation tests eng
dc.subject cylindrical indenter eng
dc.title Hodnocení vlivu strukturní heterogenity na pevnost svarových spojů vysokopevnostních ocelí cze
dc.title.alternative Hodnocení vlivu strukturní heterogenity na pevnost svarových spojů vysokopevnostních ocelí eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Kovanda, Jan
dc.contributor.referee Kříž, Antonín
dc.contributor.referee Tomčík, Petr
dc.date.accepted 2016-03-08
dc.description.abstract-translated This work is focused on the assessment of mechanical properties of the local heterogeneous areas in material which originate during welding. The existing testing methods of welded joints (no matter if under static or dynamic conditions) do not provide characteristic properties of material during uniaxial loading. The implementation of the testing methods does not enable any examination of values of the critical zone with a possible prediction of the static and dynamic strength of a welded construction, which could be used for determining characteristic invariables in the field of numerical calculations for the optimalization of welding technology. Based on the theoretical studies of the given problems, a testing methodology was designed and verified, which assesses the mechanical properties of narrow, heat affected areas of welded joints, with the help of the combination of the direct measurement of the static properties by the cylindrical indenter indentation and the dynamic tensile test of simulated, heat affected layers. In connection to the suggested methodology, techniques of preparation of the testing samples for the given applications were determined. The aggregate of the suggested methodologies enables examinantion of the critical zone of a real weld with the possible prediction of the static and dynamic strength of the uniaxial loading in the field of deformational speeds working during car-crash situations. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky a infrastruktura: Dopravní prostředky cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D33936
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.identifier.stag 30122
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet