Výuka hrdinství
Závěrečná práceOtevřený přístupDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce se zaměřuje na fenomén hrdinství tak, jak jej definuje americký psycholog P. Zimbardo.
Jeho výzkumy ukazují, že dovednost hrdinství se dá postupně učit, že hrdinou se člověk nerodí,
ale že se jím stává. Práce dále vychází z Projektu heroické imaginace od stejného autora, který
se zabývá tím, jak mladé lidi k hrdinství vychovávat.
Cílem práce je navrhnout výchovně-vzdělávací celek, který může být pro výuku hrdinství použit.
Práce hledá odpovědi na otázku, jak učit mladé lidi se zachovat v různých sociálních situacích
tak, aby dokázali vytvořit pozitivní změnu v životě svém i druhých.
Rozsah stran
45 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
doplňující pedagogické studium
Studijní program
Signatura tištěné verze
D33240
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
hrdinství, HIP, Zimbardo, Philip, difuze zodpovědnosti, dav, konformita, poslušnost, odvaha, akceschopnost, komfortní zóna, heroism, diffusion of responsibility, crowd, conformity, obedience, courage, ability to act, comfort zone