Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Hájek, Martin |
cze |
dc.contributor.author |
Hroch, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-27T10:41:49Z |
|
dc.date.available |
2015-09-27T10:41:49Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/61600 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na paliva a biopaliva v dopravě: jejich výrobu, použití, výhody a nevýhody. V první části práce jsou uvedena fosilní paliva, mezi která patří ropa a zemní plyn. Z ropy se vyrábí benzin, nafta a LPG. Zemní plyn je výchozí surovinou pro CNG. Druhá část práce popisuje biopaliva v současnosti využívaná a možnosti budoucích biopaliv. Biopaliva se vyrábí z obnovitelných zdrojů a lze je rozdělit na biopaliva I. a II. generace. I. generace se v současnosti používá a vyrábí ze zemědělských komodit (řepka, kukuřice, obiloviny, cukrová třtina, cukrová řepa). Příkladem je bionafta nebo bioetanol. Biopaliva II. generace se vyrábí z nepotravinářských komodit a příkladem je syntetická motorová nafta. Dalšími budoucími možnostmi pohonu jsou vodík, palivové články, solární panely, elektrická energie - elektromotor a hybridní technologie. |
cze |
dc.format |
38 s. |
cze |
dc.format.extent |
929793 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
fuels |
cze |
dc.subject |
transport |
cze |
dc.subject |
biofuels |
cze |
dc.subject |
crude oil |
cze |
dc.subject |
paliva |
cze |
dc.subject |
doprava |
cze |
dc.subject |
biopaliva |
cze |
dc.subject |
ropa |
cze |
dc.title |
Paliva a biopaliva v dopravě |
cze |
dc.title.alternative |
Fuel and biofuel for transport |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2015 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis is focused on fuels and biofuels in traffic, their production, using, advantages and disadvantages. The first part shows fossil fuel, especially petroleum and natural gas. The petrol, diesel and LPG are made from petroleum. Natural gas is a raw material for CNG. The second part of thesis shows biofuels, which are used in these days and also possibilities of future biofuels. Biofuels are formed from the renewable sources such as rape seed, corn, cereals, sugar beets, sugar cane. They can be sorted to biofuels of first generation and second generation. The first generation is formed from agriculture comodities. Examples of the first generation are bioethanol and biodiesel. Biofuels of the second generation (e.g. synthetic motor diesel) are produced from non - food commodities. Hydrogen, fuel cells, solar cells, electric energy - electric motor and hybrid technology are future possibilities of car propulsion. |
eng |
dc.description.department |
Katedra fyzikální chemie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Chemie a technická chemie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická |
cze |
dc.identifier.signature |
D33383 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Chemie a technická chemie |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce a zodpověděl dotazy komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
27134 |
cze |
dc.date.embargo |
2035-07-17 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|